اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شاعران کشوری صورت گرفت

رونمایی مجموعه اشعار شاعره مرحومه اسلامی در محمودآباد‌

با حضور شاعران مطرح کشوری و مسئولان شهرستانی از مجموعه شعر شاعره زنده یاد الهام اسلامی با نام (تو درخت لیمو من درخت سپیده دم) در محمودآباد رونمایی شد.

رونمایی مجموعه اشعار شاعره مرحومه اسلامی در محمودآباد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد امشب یادمان شاعره مرحومه الهام اسلامی و همسرش غلامرضا بروسان از چهره‌های ادبی کشور با حضور شاعران،مسئولان و خانواده آنها در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

 شهردار محمودآباد در این آیین فرهنگی از جایگاه والای الهام اسلامی و غلامرضابروسان در بین شاعران و فرهیختگان مازندران و ایران اشاره کرد و گفت: فقدان این چهره‌های برجسته شهر و ادب در بین شاعران و فرهیختگان در این دوسال به خوبی قابل لمس بود و در واقع فقدان چهره‌ای فرهیخته هر جامعه ضایعه جبران‌ناپذیر است.

 محسن رضایی خاطرنشان کرد: این دو شاعر زنده یاد با کتاب‌های ارزشمندشان نقش به‌سزایی در زمینه رونق شعر و شاعری در مازندران و ایران داشته‌اند.

‌وی با اهمیت جلوه دادن فرهنگ در همه عرصه‌ها تصریح کرد: جایگاه فرهنگ در همه زمینه‌ها ضروری است و تمامی زمینه‌ها حتی مسائل عمرانی و شهری نیز به فرهنگ نیاز دارد.

 در ادامه یک عضو شورای شهر محمودآباد با گرامیداشت یاد و خاطره دو فرهیخته‌ای که امروز به یادشان جمع شده‌ایم،تصریح کرد: فعالیت دلسوزانه در عرصه فرهنگ ماندگار و قابل ستایش است و امروز حضور جمعیت علاقه‌مند به حوزه فرهنگ نشان از عملکرد تاثیرگذار این دو شاعره فقید است.

 علی صیقل وازی خاطر نشان کرد: یکی از کارهای مهم و برنامه‌های آینده شورای شهر توجه به مقوله فرهنگ به عنوان نیاز و ضرورت هر جامعه است و همه اعضای شورا  متحد به این موضوع توجه دارند.

 وی برگزاری آیین تجلیل از فرهیختگان شهرستان را از برنامه‌های آینده شورا و شهرداری دانست و افزود: با تشکیل کمیته‌های مختلف در صدد هستیم تا همه نخبگانی که از این شهر و دیار به جامعه خدمت می‌کنند شناسایی و در خور شخصیت و جایگاه اجتماعی آنها تجلیل صورت گیرد.

‌صیقل وازی یادآور شد: بر خود می‌بالیم که امروز یادمانی را برگزار می‌کنیم به یاد دو شاعری که سهم به‌سزایی در رشد فرهنگ ادبیات و شعر و شاعری دارند و اقدامات آنها برای همیشه تاریخ ماندگار است.

‌در ادامه کلیپی از زندگی این دو شاعر مرحوم پخش شد که با ابراز احساسات حاضران روبرو شد و سپس چند تن از شاعران کشوری و استانی به قرائت شعر پرداختند.

در اختتامیه این نکوداشت با حضور مسئولان و شاعران مطرح کشور و محمودآباد از کتاب دوم الهام اسلامی با عنوان (تو درخت لیمو من درخت سپیده‌دم)رونمایی شد.

 به گزارش فارس، الهام اسلامی و همسرش غلامرضا بروسان به همراه دختر خردسالشان لیلا روز دوشنبه 14 آذر سال 90 همزمان با تاسوعای حسینی در یک سانحه رانندگی در مسیر قوچان شیروان دعوت حق را لبیک گفتند.

انتهای پیام/86013/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول