اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه قم:

خانواده‏ها به تربیت دینی فرزندان بیشتر توجه کنند

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: تربیت فرزند در اسلام بسیار تأکید شده است و خانواده‏ها باید به تربیت دینی فرزندان بیشتر توجه کنند.

خانواده‏ها به تربیت دینی فرزندان بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد قدرتی ظهر امروز در همایش سه ساله‏های حسینی که در مهدیه گرمسار برگزار شد، بیان کرد: فرزندانی که در سه خانواده بی‌دین، معمولی و مذهبی رشد می‌یابند، با یکدیگر متفاوتند و ملاک‌ها و معیارهای متفاوتی در خانواده‌ها با گرایش‌های متفاوت وجود دارد.

وی حقوق اولاد به پدر و مادر را عنوان کرد و افزود: احسان و نیکی، مراقبت، حمایت و ابراز محبت و شاد کردن فرزند و نظارت بر کار او و عدالت و تربیت فرزند از حقوق اولاد به والدین است.

استاد حوزه و دانشگاه قم تصریح کرد: ابراز محبت به فرزند جایگاه ویژه‌ای دارد و هر بوسه‌ای که به صورت فرزند می‌زنید، یک حسنه به شمار می‌آید.

قدرتی به سخن پیامبر اشاره کرد و گفت: کسی که فرزند خود را شاد کند، خدا روز قیامت او را شاد می‎کند.

وی به والدین توصیه کرد و اظهار داشت: عدالت را میان فرزندان خود رعایت کنید و بین فرزند پسر و دختر تفاوت نگذارید که هر دو نعمت خداوند به شما هستند.

قدرتی تأکید کرد: فرزندان خود را از ابتدا با مسجد آشنا کنید؛ زیرا که ریشه غفلت در دو چیز است. یکی قطع شدن ارتباط با مسجد و دیگری اطاعت از آدم فاسد است.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن کریم بسیار سفارش کرده است که عفو و بخشش کنید و کینه‌توزی به دل راه ندهید، زیرا اگر می‎خواهید خدا شما را ببخشد، شما باید بخشنده باشید.

انتهای پیام/2249/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول