اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا (س):

امام کاظم (ع) در زندان تربیت و انسان‌سازی را سرلوحه امور قرار داد

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا (س) گفت: امام موسی کاظم (ع) در زندان مسئله انسان‌سازی و تربیت را سرلوحه کارهای خود قرار داد تا زندان مانعی برای انجام رسالت وی نباشد.

امام کاظم (ع) در زندان تربیت و انسان‌سازی را سرلوحه امور قرار داد

حجت‌الاسلام احمد شیخ‌بهایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک سالروز ولادت امام موسی کاظم (ع) اظهار داشت: پیشوای هفتم شیعیان بخشی از عمر خود را به تداوم شیوه عملکرد امام باقر (ع) و امام صادق (ع) اختصاص داده بود.

وی خاطرنشان کرد: مردم معارف دینی نقل شده از امام موسی کاظم (ع) را از طریق راویان حدیث دریافت کرده و به دیگران منتقل می‌کردند.

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا (س) عنوان کرد: بخشی از دوران زندگی پیشوای هفتم شیعیان در زندان‌ها گذشت ولی ایشان به تبیین دین اهتمام جدی داشتند و این امر نشان‌د‌هنده موفقیت حضرت در نشر فرهنگ اسلام ناب بود.

وی یادآور شد: حکومت آن دوران از وجود امام موسی کاظم (ع) می‌ترسید زیرا ائمه اطهار (ع) جمعیتی حامی در اطراف خود داشتند.

شیخ‌بهایی ادامه داد: فرهنگ‌های وارداتی در آن دوران افزایش پیدا کرده بود ولی هارون همواره از وجود امام موسی کاظم (ع) می‌ترسید.

وی تصریح کرد: ولایت پیشوای هفتم شیعیان تنها دارای جنبه علمی و دینی نبود بلکه در صحنه سیاست، امامت امام تمام سرزمین‌های اسلامی را در برمی‌گرفت به طوری که دشمنان این موضوع را قبول نداشتند و همواره سعی می‌کردند امام را سلب اختیار کنند.

معاون تربیتی جامعة‌الزهرا (س) عنوان کرد:‌ در دوران پیشوای هفتم شیعیان فرهنگ‌های وارداتی در لابه‌لای مطالب قابل مشاهده بود ولی امام موسی کاظم (ع) در نظر داشت تا از انحرافات جلوگیری کند و در این هنگام اسلام ناب از لابه‌لای تیرگی‌ها خود را نشان می‌داد.

وی ادامه داد: امام موسی کاظم (ع) مانند ائمه دیگر با شبهاتی که در آن دوران رواج داشت، مبارزه می‌کرد در نتیجه این خطرات احتمالی که برای دستگاه حاکم داشت، این امام بزرگوار دستگیر شد و به زندان افتاد.

شیخ‌بهایی خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم (ع) در زندان نیز مسئله انسان‌سازی و تربیت را سرلوحه کارهای خود قرار داد تا زندان مانعی برای انجام رسالت وی نباشد.

وی یادآور شد: امام موسی کاظم (ع) در زمینه سبک زندگی اسلامی بهترین الگو محسوب می‌شود البته ابتدا باید آموزه‌های زندگی این امام بزرگوار را در ابعاد مختلف استخراج کرده و سپس به آن‌ها عمل شود.

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول