اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیش از ظهر امروز

طرح زمستانه در کردستان آغاز شد

طرح زمستانه در استان کردستان پیش از ظهر امروز با حضور دستگاه‌های مجری آغاز شد.

طرح زمستانه در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در مراسم آغاز به کار این رزمایش در سنندج اظهار کرد: این رزمایش نمونه‌ای از فعالیت دستگاه‌های مجری طرح زمستانه است که امیدواریم با تدابیر و برنامه‌ریزی درست و اطلاع‌رسانی به موقع انجام شود.

محمدصادق وجدی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور و استان، امسال زمستانی پربارش و سردتری را پیش رو داریم و طبیعتاً اجرای این طرح در چنین شرایطی سخت‌تر و نیازمند تلاش بیشتر تمام دستگاه‌های ذیربط خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت:‌ راه و شهرسازی با توجه به وظایفی که تعریف شده به صورت کامل و با تمام تجهیزات و امکانات موجود در اجرای این طرح در صحنه خواهد بود.

وجدی بر جلوگیری از تردد غیرضروری در زمان بارش سنگین در جاده‌ها تاکید کرد و بیان داشت: تحقق این مهم به تنهایی می‌تواند بخش قابل توجهی از اتفاقات و تصادفات در جاده‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه بارش برف و کمبود تجهیزات تنها عامل بروز مشکلات در جاده‌ها نیست، افزود: عدم توجه رانندگان و خودروهای عمومی به وضعیت جاده مهم‌ترین عامل وقوع مشکلات و بسته شدن راه‌ها در فصل سرد سال است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در ادامه به بارش چند روز اخیر در سطح استان اشاره کرد و گفت: با وجود بارش کم‌سابقه بیش از 80 سانتی‌متر برف تمام راه‌های اصلی، فرعی و شریانی استان با تلاش عوامل راهداری و سایر ارگان‌ها در کمتر از چند ساعت باز شد.

به گفته وجدی، اطلاع‌رسانی به موقع قبل، حین و بعد از بارش برف به مردم به ویژه رانندگانی که به صورت مرتب در سطح جاده‌های استان تردد می‌کنند امری ضروری است.

وی با بیان اینکه متاسفانه با وجد اطلاع‌رسانی‌ها و تذکراتی که صورت می‌گیرد مردم در عمل کمتر به این مسائل توجه می‌کنند، اضافه کرد: با وجود تذکرات و اعلام وضعیت آب و هوا، متاسفانه به دلیل بی‌توجهی برخی از رانندگان در چند روز گذشته، بیش از 10 دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه ماشین سواری زیر برف مانده بودند که خوشبختانه با مدیریت صحیح و تلاش همه عوامل هیچ تلفاتی نداشتیم.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه موضوع راهداری و نگهداری راه‌ها در فصل زمستان یک موضوع چند وجهی است که این مهم کار را پیچیده می‌کند، گفت: تعامل بین این دستگاه موجب انجام درست وظایف می‌شود که خوشبختانه با شفاف‌سازی‌هایی که در زمینه وظایف هر دستگاه در دستورالعمل آمده است کار به شکل بهتری انجام می‌شود.

وجدی افزود: تمام وظایف در دستور العمل‌ها به صورت کامل و جامع تعریف شده و همه باید بر اساس آن حرکت کنند که خوشبختانه با وجود تجهیزات و امکانات موجود هیچ‌گونه مشکلی نخواهیم داشت.

وی در پایان از تلاش‌های صورت گرفته از سوی ادارات و دستگاه‌های مجری طرح زمستانه تقدیر کرد و گفت: امیدواریم با تلاش و هماهنگی‌ هر چه بیشتر بتوانیم در راستای اجرای این طرح و خدمت‌رسانی به مردم به بهترین شکل در استان گام برداریم.

رزمایش مجریان طرح زمستانی پلیس راه و راهور فرماندهی انتظامی استان کردستان ظهر امروز با حضور مسئولان ادارات کل حمل و نقل و پایانه، راه و شهرسازی و راهداران، هلال‌احمر، اورژانس و امدادگران، یگان امداد، آتش نشانی و امداد خودرو در سنندج آغاز شد.

انتهای پیام/79002/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول