اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره استاندارد بم خبر داد

صدور گواهینامه‌‌های صادراتی از ماه آینده در بم

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده از ابتدای دی ماه‌ گواهینامه‌های صادراتی در شهرستان بم صادر می‌شود.

صدور گواهینامه‌‌های صادراتی از ماه آینده در بم

پیمان آزمون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم با اشاره به صدور گواهینامه‌‌های صادراتی در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به مسافت زیاد شهرستان تا مرکز استان صادرکنندگان با مشکلات زیادی در دریافت گواهینامه‌های صادراتی مواجه بودند که این مشکل با همکاری مسئولان شهرستان و استان برطرف شد.

وی عنوان کرد: استاندارد یکی از مهمترین و بنیادی‌ترین سازمان‌هایی است که رسالتش ارتقا و شکوفایی صنعت، علم، تولید، اقتصاد، سلامت و ایمنی است.

رئیس اداره استاندارد بم ابراز داشت: استانداردها راهنما و نقشه راه برای تولید، تجارت و مصرف هستند، کشورهای توسعه یافته صنعتی بدون استثنا توسعه‌ یافتگی و پایداری اقتصادی خود را مدیون رعایت استانداردها است.

وی با بابیان اینکه از سال 88 عملیات ساخت اداره استاندارد بم آغاز شده است، گفت: این پروژه تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و رو به اتمام است.

آزمون هدف راه‌اندازی اداره استاندارد در بم را پیاده‌سازی فرهنگ استاندارد و تسهیل در ارائه خدمات عنوان و تشریح کرد: قرار گرفتن در محور ترانزیتی زاهدان ـ‌ کرمان‌ قرار گرفتن در مسیر راه‌آهن بین‌المللی و ارتباط آن با کشورهای همسایه و وجود فرودگاه و مرز هوایی بین‌المللی از دلایل مهم راه‌اندازی اداره استاندارد است.

پیمان آزمون با اشاره به وجود منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید در شهرستان گفت: وجود کارخانجات تولید خودرو، گمرک، محصولات کشاورزی به ویژه خرما، صنایع تولیدی و صنعتی چشمگیر، کارخانجات چای، لبنیات و رنگ، معادن، کارخانجات آجر، فوم پلی‌استیرن، پانل‌های ساندویچ پنل و پنجره پی‌وی‌سی و همچنین وجود حدود 100 سردخانه نگهداری خرما فعالیت این اداره را دو چندان کرده است.

وی بیان داشت: دستاوردهای ملی تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های انجام شده توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که برای حفظ و پاسداری آنها باید با حمایت مسئولان و با رعایت نظم، قاعده و قانون که همان رعایت استانداردها است، حادث شود.

وی افزود: دامنه فعالیت اداره استاندارد تنها معطوف به شهرستان بم نیست، بلکه محدوده شرق و جنوب استان کرمان را نیز زیر پوشش خود دارد و تمام فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی آنها را نظارت و کنترل می‌کند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان بم عدم آگاهی و شناخت کافی از جایگاه و نقش استاندارد سازی در کشور و شهرستان را از کمبودها عنوان و تشریح کرد: نهادینه نشدن فرهنگ استاندارد در کشور و شهرستان، فقدان استقلال کافی در نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری در بخش‌های تولیدی و خدماتی، کمبود شدید وسایل آزمایشگاهی مرجع و کم بودن نیروی انسانی از دیگر مشکلات ما هستند.

آزمون خواستار ایجاد آزمایشگاه فنی تست خودرو و آزمایشگاه‌های مرجع صنایع تولیدی در منطقه شد و گفت: ایجاد آزمایشگاه مرجع در زمینه تست اقلام وارداتی و آزمایشگاه مرجع سم‌شناسی گیاهی برای مبارزه با آفات کشاورزی از نیازهای ضروری این شهرستان است که باید تهیه شود.

انتهای پیام/80025/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول