اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ذیحسابان برای برگشت نخوردن اعتبارات استانی با مدیران همکاری کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک مدیر کاربلد، نباید در آخرین روزهای سال مالی به فکر برگشت نخوردن اعتبارات دستگاه تحت مدیریتش باشد، گفت: ذیحسابان برای برگشت نخوردن اعتبارات دستگاه‌ها با مدیران همکاری کنند.

ذیحسابان برای برگشت نخوردن اعتبارات استانی با مدیران همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید موسی خادمی شامگاه دوشنبه در جمع ذیحسابان دستگاه‌های اجرایی استان کهگیلویه و بویراحمد نظارت قبل از خرج را از سخت‌ترین نوع نظارت‌ها دانست و اظهار کرد: در حین انجام کار و در یک محیط شلوغ که زمان محدود است و بسیاری کارها بر انسان دیکته می‌شود، تصمیم‌گیری و رعایت قوانین مالی از سوی ذیحسابان کاری سخت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ذیحسابان دستگاه‌های اجرای می‌بایست به‌گونه‌ای عمل کنند که هم قانون را رعایت شود و هم چرخ دستگاه‌ها بچرخد، افزود: ذیحسابان نباید در مقابل مدیر مجموعه قرار گیرند بلکه باید در کنار مدیر، ارتباط نزدیک و مشاوره‌ای با او داشته باشند.

خادمی گفت: بخشی از مدیران از قوانین مالی و حسابداری بی‌اطلاعند که در این دستگاه‌ها، ذیحسابان باید به علاوه بر وظایف سنگین خود نقش مشاوره‌ای برای مدیر داشته باشند تا کارها پیش برود.

وی با بیان اینکه قانون برای شرایط ایده‌آل نوشته شده، تاکید کرد: در مواقعی که مشکلی پیش می‌آید و نیاز به هم‌فکری و انعطاف ذیحسابان وجود دارد، انتظار می‌رود که با نگاه حل مسئله و تعاملی، ذیحسابان با مدیران همکاری داشته باشند.

نماینده دولت یازدهم در کهگیلویه و بویراحمد یکی از این موارد را در هنگام برگشت اعتبارات دانست و ابراز داشت: انصافا" فشار مدیران برای برگشت نخوردن پول‌ها یک وظیفه استانی است که در این موارد، بر وظیفه ملی ارجح است و ما در این شرایط جانب مدیران را خواهیم گرفت.

وی از ذیحسابان خواست تا حتی‌الامکان پول مردم این استان برگشت نخورد هر چند این پول به خزانه بیگانه نمی‌رود ولی یک احساس استانی می‌گوید که تا حد امکان در مواردی که راه ‌حل منطقی وجود دارد، ذیحسابان نه تنها با مدیر دستگاه همکاری کنند بلکه برای برگشت نخوردن اعتبارات راهکار و مشاوره به مدیر دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیری که زبده و ماهر باشد کارش به اینجا نمی‌رسد که در آخرین لحظات به فکر برگشت نخوردن اعتبارات دستگاه تحت مدیریتش باشد.

خادمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: هیچ دستگاهی تا یک ماه آینده حق برداشت از حساب دستگاه دیگری را ندارد.

انتهای پیام/82005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول