اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست شهرداری اسلامشهر:

عملیات احداث مترو اسلامشهر به تخصیص اعتبارات نیاز دارد

سرپرست شهرداری اسلامشهر گفت: آغاز عملیات احداث مترو در اسلامشهر و اتصال آن به خط 3 مترو تهران در انتظار تخصیص اعتبارات است.

عملیات احداث مترو اسلامشهر به تخصیص اعتبارات نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، محمد نجاتی صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات احداث مترو اسلامشهر و اتصال به خط 3 مترو تهران، منتظر تخصیص و تأمین اعتبارات لازم از سوی دولت است.

وی افزود: برای احداث مترو اسلامشهر در امتداد خط 3 مترو تهران قرار است بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت اختصاص داده شود که تا‌کنون طی سال گذشته و امسال مبلغی کمتر از 150 میلیارد ریال تخصیص یافته که صرف انجام مطالعات فاز اول و دوم شده است.         

این مسئول تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی ترافیک مقرر شد که مترو اسلامشهر به طول 13 کیلومتر و با ایجاد 6 ایستگاه از تقاطع بزرگراه آزادگان با محور آیت‌الله سعیدی آغاز و تا میدان قائم طی 4 سال احداث شود که در سال 91 مبادله موافقتنامه آن انجام شد، ولی تخصیص اعتبارات لازم این طرح، در بودجه سال 92 تحقق نیافت.

سرپرست شهرداری اسلامشهر تصریح کرد: شرکت مترو تهران به عنوان دستگاه اجرایی مترو اسلامشهر تعیین و مرحله مطالعاتی این طرح نیز انجام شده و آغاز عملیات احداث این پروژه در انتظار تخصیص اعتبارات لازم است.

وی افزود: با توجه به اینکه روزانه بالغ بر 120 هزار سفر در هر جهت در مسیر محور آیت‌الله سعیدی انجام می‌شود و تعداد زیادی از شهروندان اسلامشهری برای اشتغال به تهران عزیمت می‌کنند، احداث خط مترو می‌تواند در کاهش بار ترافیکی این محور نقش مهمی داشته باشد.   

نجاتی تاکید کرد: از دست‌اندرکاران و مسئولان امر درخواست و انتظار داریم که با افزایش و تخصیص به موقع اعتبارات در احداث این طرح و آغاز عملیات اجرایی آن تسریع کنند.

*تکذیب تعطیلی پروژه‌های شهرداری اسلامشهر

سرپرست شهرداری اسلامشهر ادامه داد: کارهای عمرانی شهرداری  اسلامشهر در حال انجام بوده و تعطیلی پروژه‌های شهرداری شایعه و کذب است.

به گفته وی، در حال حاضر 50 درصد پروژه‌های شهرداری بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

نجاتی افزود: به دلیل اینکه قرارداد پیمانکاران دیر به آنها ابلاغ شده است و با توجه به شرایط حاکم بر کشور و رکود اقتصادی در جامعه به ویژه در بخش ساختمان و مشکلات مالی شهرداری‌ها، سعی خواهد شد تا پایان سال باقیمانده طرح‌ها به سرانجام برسند.

وی تصریح کرد: انتخاب پیمانکاران و عقد قراردادهای عمرانی شهرداری بر اساس بودجه مصوب شورای اسلامی شهر و در 6 ماه نخست سال جاری انجام شده است و فقط در دوران تصدی بنده، پیگیری و ادامه روند انجام کارها صورت می‌گیرد.

این مسئول تأکید کرد: شرایط سرپرستی خاص است و از لحاظ قانونی نمی‌توان به بسیاری از مسائل و حوزه‌ها ورود جدی داشت؛ فقط  باید در این دوران شرایطی را فراهم کنیم که شهرداری به عقب برنگردد.

سرپرست شهرداری اسلامشهر گفت: برای تعریض خیابان‌ها و معابر 160 میلیارد ریال در بودجه پیش‌بینی شده است که تاکنون 60 میلیارد ریال آن از محل در‌آمدهای شهرداری تأمین و 100 میلیارد ریال آن نیز از محل تسهیلات بانکی بوده که امیدواریم به زودی محقق شود.

وی ادامه داد: تعریض خیابان شهید حافظ جعفری و 24 متری کنارگذر شمالی شهر اسلامشهر در اولویت طرح‌های عمرانی شهرداری است که در خیابان حافظ  تعداد اندکی از مالکان این املاک به توافق نرسیده‌اند و به زودی با رفع مشکلات قانونی شاهد تملک آنها و تعریض این معابر از تقاطع گل‌ها تا خیابان زرافشان خواهیم بود.

نجاتی همچنین از آمادگی شهرداری برای تحویل گرفتن سایت مسکن مهر اسلامشهر خبر داد و گفت: با توجه به احداث 5 هزار واحد مسکونی در سایت مسکن مهر، شهرداری اسلامشهر آمادگی لازم برای تحویل گرفتن شهرک مسکن مهر و ارائه خدمات به ساکنان آن را دارد.

وی تاکید کرد: برای ایجاد ناحیه خدمات شهری، استقرار کارکنان شهرداری و خدمات‌رسانی به شهروندان، هیچ مکان و فضایی در نظر گرفته نشده است و انتظار داریم که حداقل فضای مناسبی برای این مهم فراهم شود.

نجاتی افزود: در حال حاضر شهرداری برای رفاه حال ساکنان این شهرک اقدام به جمع‌آوری زباله‌های شهرک و ارائه خدمات به شهروندان کرده است، لذا از مسئولان و دست‌اندرکاران انتظار داریم که هر چه سریع‌تر مکانی را برای استقرار ناحیه خدمات شهری شهرداری ایجاد کنند.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول