اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر کاشان:

اعتبارات فرهنگی و ورزشی در بودجه 93 پررنگ‌تر است

عضو شورای اسلامی شهر کاشان از نگاه ویژه این شورا به بخش ورزش و پررنگ‌تر بودن اعتبارات فرهنگی و ورزشی در بودجه سال آینده در این شهرستان خبر داد.

اعتبارات فرهنگی و ورزشی در بودجه 93 پررنگ‌تر است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علی هاشمی طاهری امشب در مراسم تجلیل از کهن‌کسوت و اسوه ورزش باستانی کاشان، اظهار داشت: دیدار از پیشکسوتان و تکریم آنان در رشته باستانی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای گودهای زورخانه است که امروز به عنوان یک فرهنگ اصیل در بین ورزشکاران این رشته نهادینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: پهلوان حسین شب‌خوان معروف به خان نائب که عمری را در گودهای زورخانه و ورزش پهلوانی شهرستان کاشان و کشور سپری کرده است امروز نیز با وجود کهولت سن دست مهربانش بالای سر ورزشکاران این رشته است

عضو شورای اسلامی شهر کاشان تأکید کرد: امروز مربیان و دست‌اندرکاران ورزش باستانی باید تمام تلاش خود را برای پرورش و تربیت ورزشکارانی به کار بگیرند که در آینده بتوانند جای خالی پیشکسوتان این رشته به ویژه خان نائب را پر کنند.

هاشمی طاهری با اشاره به ابعاد پهلوانی در ورزش باستانی یادآور شد: فرهنگ تکریم از پیشکسوت در ورزش باستانی باید به عنوان الگویی در بخش‌های فرهنگی، علمی، اجتماعی انجام شود و از پیشکسوتان آنان نیز تجلیل و تکریم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در ادامه توجه به ورزش و توسعه آن در جامعه را یکی از مهمترین ابزارهای مقابله با تهاجم فرهنگی در میدان جنگ نرم دشمن با جمهوری اسلامی دانست و گفت: دشمن از ابتدای انقلاب

تاکنون اعتقادات ملت ما را نشانه گرفته است اما مردم در 34 سال گذشته به هیچ قیمتی از اعتقادات خود دست برنداشته‌اند.

هاشمی طاهری در ادامه با اشاره به این رهنمود مقام معظم رهبری که هر چه در ورزش هزینه شود اصراف نیست بیان داشت: کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان بستری برای فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی منطقه است.

وی با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی و ورزشی در بودجه سال 93 پر رنگ‌تر است افزود: در این راه شهردار جویای کار و نه شهرت کاشان در کنار شورای اسلامی شهر اهتمام ویژه‌ای به این امر دارد.

عضو دیگر شورای شهر و رئیس سابق اداره ورزش و جوانان کاشان نیز در این مراسم دیدگاه‌های شورای چهارم و شهردار منتخب را نسبت به ورزش این شهرستان را مثبت دانست و اظهار داشت: شهردار کاشان به بخش فرهنگی و ورزش اهمیت ویژه‌ای داده است و راه را برای حمایت از ورزش در شورای اسلامی برای بررسی لوایح و طرح‌های ورزشی باز گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود شورای اسلامی شهر کاشان بودجه قابل توجهی به امر ورزش شهرستان اختصاص دهد تا بتواند ورزش این شهرستان را به ویژه ورزش باستانی و زورخانه‌ها را رونق بیشتری بدهد تا نونهالان امروز ورزش باستانی به عنوان قهرمانان و پهلوانان فردا، به آینده این ورزش بیشتر امیدوار شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر کاشان، حمایت از مربیان سازنده از جمله برادران آبیار در ورزش باستانی و باشگاه ذوالفقار بسیج سپاه کاشان را در توسعه این ورزش در شهرستان کاشان حائز اهمیت دانست.

حیدریان در ادامه ورزش شهرستان در استان و کشور به ویژه رشته باستانی را دارای جایگاه مناسبی قلمداد و عنوان کرد: وجود پیشکسوتانی نظیر خان نائب به عنوان میراث‌داران ورزش باستانی کاشان که فرهنگ پهلوانی را به نسل امروز سپرده‌اند به عنوان بهترین الگو برای نسل جوان به شمار می‌روند که مورد احترام و تکریم جامعه نیز قرار دارند.

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای ناحیه مقاومت بسیج کاشان نیز دیدار و تجلیل و تکریم از پیشکسوتان ورزش باستانی کاشان را یکی از برنامه‌های این هیئت دانست و ابراز داشت: امروز گودهای زورخانه و ورزشکاران ورزش باستانی هر چه دارند از برکت وجود پیشکسوتان این رشته است.

جواد آبیار افزود: تنها ورزشی که ما ایرانیان می‌توانیم به آن افتخار کنیم ورزش باستانی است که طی سالیان گذشته توسط پیشکسوتان این رشته سینه به سینه به نسل جوان امروز رسیده است.

در این مراسم اعضای شورای اسلامی شهر کاشان به همراه ورزشکاران ورزش باستانی ذوالفقار بسیج سپاه کاشان و تعدادی از باستانی‌کاران اصفهان با اهدای تاج گل و هدایایی از پیشکسوت ورزش باستانی کاشان تجلیل و تکریم کردند.

انتهای پیام/2406/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول