اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه ناجا:

گیلان استان پایلوت در انجام کار علمی کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود

رئیس پلیس راه ناجا گفت: گیلان در انجام کار علمی و دانشگاهی برای بررسی راه‌های کاهش تلفات جاده‌ای کشور، استان پایلوت می‌شود.

گیلان استان پایلوت در انجام کار علمی کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمدرضا مهماندار امشب در کارگروه عالی ایمنی ترافیک جاده‌ای گیلان بر تعامل بیشتر با دانشگاه و مراکز علمی تأکید کرد.

وی استفاده از علم روز دنیا برای کسب نتایج بهتر در حوادث رانندگی و برنامه‌ریزی را مهم دانست.

فرمانده پلیس راه کشور رسیدن به هدف‌های بزرگ را نیازمند همت و تلاش مضاعف دانست و  تصریح کرد: با انجام اقدام‌های علمی می‌توانیم به هدف مدنظر خود در کاهش مرگ و میر تصادف جاده‌ای دست یابیم.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی تمام دست‌اندرکاران ترافیک استان شاهد کاهش تلفات 700 نفری نسبت به یک‌هزار و 290 نفری گیلان در سال‌های گذشته هستیم.

مهماندار بیشترین آسیب‌پذیری در بحث تصادفات جاده‌ها در استان را دو قشر موتور سوار و عابران پیاده دانست و یادآور شد: با آموزش مردم و آگاه‌سازی و مشارکت بیشتر آنها و استفاده از علم روز در رسیدن هدف خود که سفر امن و با احترام به قانون است، موفق‌تر می‌شویم.

رئیس پلیس راه ناجا به شرایط تراکم جمعیتی استان و حجم بالای مسافران اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی دست‌اندرکاران ترافیک گیلان، از یک‌هزار نفر کشته در سال‌های گذشته به 600 نفر کاهش یافته است.

وی کاهش 40 درصدی حوادث و تلفات رانندگی گیلان را ارزشمند خواند.

مهماندار از پایلوت شدن گیلان در انجام کار علمی و دانشگاهی برای بررسی راه‌های کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با این رویکرد به نتایج عالی برسیم و در سطح کشور گسترش دهیم.

فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور حجم کار با توجه به ماموریت‌های هر سازمان را متفاوت دانست و گفت: انجام کار مشترک و تلاش در راه نجات جان انسان بسیار با ارزش است.

ابراهیم قائدرحمتی افزود: اگر ما با تلاش همدیگر بتوانیم جان یک انسان بی‌گناه را نجات دهیم می‌توانیم بگوییم که جان همه انسان‌ها را نجات داده‌ایم.

وی به برنامه‌های پلیس راه گیلان اشاره کرد و یادآور شد: با تلاش شبانه‌روزی همکاران ما در پلیس راه و راهور استان، شاهد کاهش مرگ و میر جاده‌ای به میزان 27 درصد در مقایسه با سال گذشته هستیم.

رئیس پلیس گیلان تاثیر امکانات سخت‌افزاری از جمله نصب دوربین‌ مداربسته در سطح معابر را موجب کاهش تخلفات دانست و تصریح کرد: با توجه به مسافرخیز بودن گیلان و تراکم جمعیت در روزهای خاصی از سال مجهز کردن راه‌های استان به تجهیزات سخت‌افزاری از جمله دوربین مدار بسته ضروری است.

وی خواستار هم‌اندیشی و تعامل تمام دستگاه‌های استان در بحث ترافیک شد.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول