اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز خبر داد

کاهش تصادفات منجر به فوت در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز از کاهش تصادفات منجر به فوت در این استان طی 8 ماه نخست سال جاری خبر داد.

کاهش تصادفات منجر به فوت در البرز

همایون شریفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان کشورمان در سال‌های گذشته رشد بالای تصادفات و خسارات ناشی از آن است.

وی تصریح کرد: سالانه شاهد تصادفات بسیاری در کشور هستیم که خسارات جانی و مالی به مردم تحمیل کرده و این خسارات در بخش‌هایی غیرقابل جبران است.

این فرمانده ارشد انتظامی افزود: به همین دلیل دستگاه‌های مسئول در این حوزه به بررسی کارشناسی این آسیب اجتماعی پرداخت و هر بخش مسئولیت‌هایی را برای اصلاح فرهنگ ترافیکی بر عهده گرفتند.

شریفی افزود: در این حوزه مسئولیت راهنمایی و رانندگی در استان البرز تاکید بر اعمال قانون، افزایش نظارت بر عملکرد رانندگان و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز است.

وی بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی دستگاه‌های مختلف به ویژه راهنمایی و رانندگی استان البرز شاهد کاهش تصادفات منجر به فوت در استان البرز هستیم.

* کاهش 41 درصدی تصادفات منجر به فوت در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه و طی 8 ماه نخست سال، متاسفانه 42 نفر از شهروندان بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

شریفی گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، چرا که در 8 ماه نخست سال 91 این آمار در مجموع 71 نفر بود.

وی تصریح کرد: مرگ و حادثه دیدن حتی یک شهروند برای پلیس به ویژه ماموران راهنمایی و رانندگی استان البرز دردناک است، اما باید اعلام کرد که در 8 ماه ابتدای سال 92 در مجموع شاهد کاهش 41 درصدی تصادفات منجر به فوت بودیم.

* مجروح شدن بیش از 2 هزار نفر در تصادفات البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز متذکر شد: همچنین در این مدت در مجموع بیش از 2 هزار و 200 تصادف منجر به جرح گزارش شده است که در این سوانح 2 هزار و 390 نفر مجروح شدند.

شریفی تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم از تصادفات به ویژه تصادفات منجر به جرح و فوت پیشگیری کنیم، اما رسیدن به نقطه مطلوب از یک سو نیازمند تلاش دستگاه‌های مرتبط و از سوی دیگر همکاری و تعامل خود مردم است.

وی در پایان گفت: اگر مردم ما در زمان رانندگی همکاری لازم را با ماموران پلیس داشته،‌ از تردد با خودروهای دارای نقص فنی پرهیز و به قانون احترام بگذارند، به طور قطع حجم زیادی از خسارات ناشی از تصادفات به ویژه خسارات جبران‌ناپذیری چون نقص عضو و مرگ کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام/2302/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول