اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی‌ کرمان:

50 درصد تصادفات راهنمایی و رانندگی مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: سال جاری 50 درصد از ‌جمع برخوردها در حوزه راهنمایی و رانندگی مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

50 درصد تصادفات راهنمایی و رانندگی مربوط به تخلفات حادثه‌ساز است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود غفوریان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال گذشته در استان کرمان 172 نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که این میزان در هشت ماه ‌سال جاری‌ 147 نفر بوده است.  

وی ابراز داشت: از مجموع کشته شدگان تصادفات در محورهای درون شهری استان کرمان، 114 نفر در صحنه حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

غفوریان عنوان کرد: طی هشت ماه سال جاری تصادفات جرحی در استان کرمان با 11 درصد افزایش‌ در این مدت 4 هزار و 876 نفر در حوادث رانندگی درون شهری در استان کرمان مجروح شده‌اند.

وی ابراز داشت: تعداد مجروحان تصادفات درون شهری در استان کرمان در هشت ماه سال جاری 424 نفر بیشتر از مجروحان حوادث رانندگی در هشت ماه سال گذشته بوده است.

غفوریان با اشاره به افزایش یک درصدی ‌برخورد با تخلفات حادثه‌ساز طی هشت ماه ‌سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت:‌ در هشت ماهه ‌سال جاری 384 هزار و 933 برخورد با این تخلفات در سطح استان کرمان انجام شده است.   

رئیس پلیس راهور استان کرمان بیان داشت: در سایر تخلفات راهنمایی و رانندگی از جمله تخلفات ساکن، شش درصد افزایش برخورد‌ انجام شده و در مجموع اخطاریه‌های صادر شده برای رانندگان متخلف نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: سال جاری 50 درصد از ‌جمع برخوردها در حوزه راهنمایی و رانندگی مربوط به تخلفات حادثه‌ساز بوده است.

غفوریان گفت: توقیف خودرو در استان کرمان در هشت ماه سال جاری 11 درصد و توقیف موتورسیکلت نیز 23 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: 57 درصد از مجموع تصادفات در استان کرمان یک طرف آن موتورسیکلت سوار بوده است که 37 درصد از کشته‌شدگان و 54 درصد از مجروحان حوادث رانندگی از راکبان یا ترک‌نشینان موتورسیکلت‌ها بوده‌اند.

غفوریان تصریح کرد: 26 درصد از تصادفات نیز در یک سوی آن عابران پیاده بوده‌اند که 45 درصد از کشته‌شده‌ها و 24 درصد از مجروحان حوادث رانندگی را عابران پیاده به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیشترین تصادفات در حوزه استان کرمان را مربوط به شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم و زرند عنوان کرد. 

غفوریان گفت: 3 هزار و 320 وسیله نقلیه که جریمه‌های آنها بیش از یک میلیون تومان بوده است در استان کرمان توقیف و 230 جلد گواهینامه نیز که حد نصاب نمره منفی را دریافت کرده بودند، ضبط شده است.

وی افزود: فرماندهی انتظامی استان کرمان به منظور ترخیص موتورسیکلت‌هایی که مدت زمان زیادی در پارکینگ‌ها متوقف شده‌اند، تسهیلات ویژه‌ای را در نظر گرفته است.

غفوریان عنوان کرد: از 15 آذر ماه سال جاری به مدت یک ماه‌ تمام‌ موتورسیکلت‌هایی که حداکثر 10 ماه توقیف بوده‌اند با ارائه تخفیفات و تسهیلات ویژه ترخیص می‌شوند.

وی تصریح کرد: این طرح شامل موتورسیکلت‌هایی دارای اعمال مجرمانه،‌ توقیف بر حسب دستور مقام قضایی‌ و یا وسیله ارتکاب جرم نمی‌شود.

انتهای پیام/80017/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول