اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سازمان تیم‌های ملی ورزش‌های رزمی کشور خبر داد

کیش میزبان 3 هزار رزمی کار از پنج قاره جهان

دبیر سازمان تیم‌های ملی ورزش‌های رزمی و مسئول کمیته آموزش جمهوری اسلامی ایران گفت: جزیره کیش در بهمن ماه امسال میزبان سه هزار رزمی کار از پنج قاره جهان خواهد بود.

کیش میزبان 3 هزار رزمی کار از پنج قاره جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره کیش، یاشار میردامادی امروز در نشستی خبری با خبرنگاران در این جزیره اظهار داشت: امسال چهارمین جشنواره بین‌المللی رزمی در 10 رشته و در سه رویداد آسیایی ثبت شده در تقویم کنفدراسیون‌ها، با شرکت سه هزار نفر ورزشکار رزمی از پنج قاره جهان و در دو بخش آقایان و بانوان در جزیره زیبای کیش برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این رقابت‌ها در رشته‌های جو جیت سو، کشتی با کمربند، ووینا به صورت آسیایی و در چهار رشته در تورنمنت‌های بین‌المللی و سه رشته جهانی در قالب‌ مسابقات مختلف از جمله دفاع شخصی، کیک بوکسینگ، رشته‌های کره‌ای و همچنین رشته‌هایی که در قالب این جشنواره قرار دارند از تاریخ 23 لغایت 23 بهمن ماه سال جاری به مدت پنج روز در ورزشگاه المپیک کیش برگزار خواهد شد.

میردامادی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده رزمی‌کاران ملی‌پوش کشور در اردوهای تدارکاتی مختلف حضور یافته‌اند، ابراز داشت: در این رویداد بزرگ ورزش‌کاران در رده‌های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان حضور خواهند داشت ضمن این که نوجوانان و جوانان رزمی‌کار امسال تنها در یکی از رشته‌ها شرکت می‌کنند.

این مسئول ورزشی کشور با اشاره به حضور بانوان رزمی‌کار و داوران در این مسابقات خاطر نشان کرد: داوران خارجی شرکت‌کننده در این رقابت‌ها شامل داوران داخلی و خارجی و البته داوران خارجی از کشورهای شرکت‌کننده خواهند بود و که با توجه به سطوح امتیاز بندی، داوران خود را برای این جشنواره معرفی می‌کنند.

مسئول کمیته آموزش فدراسیون ورزش‌های رزمی ضمن اشاره به آمارهای دوره‌های قبل این رقابت‌ها، تصریح کرد: در سه دوره قبلی 70 تا 78 کشور خارجی در این جشنواره شرکت کردند ولی امسال به دلیل استقبال چشمگیر از برگزاری مسابقات در جزیره زیبای کیش این تعداد به 82 کشور افزایش یافته و بیش از سه هزار ورزشکار از پنج قاره جهان به جزیره کیش سفر خواهند کرد.

میردامادی اضافه کرد: جشنواره بین‌المللی هنرهای رزمی در ایران با جشنواره بزرگ فستیوال هنرهای رزمی در جهان برابری می‌کند.

وی گفت: این در حالی است که این جشنواره در کشورمان نیز شناخته شده و مطرح به شمار می‌آید و به محض اعلام نام کیش به عنوان میزبان جشنواره، اکثر کشورهای جهان آمادگی خود را به صورت رسمی به دبیرخانه ستاد جشنواره اعلام کردند.

این مسئول در پایان یادآور شد: وزارت ورزش و جوانان در سه رشته برای ما مجوز برگزاری مسابقات آسیایی را صادر کرده است و از سه دوره برگزار شده این جشنواره در کشورمان دو دوره در جزیره کیش برگزار شده بود و این سومین میزبانی کیش در این مسابقات خواهد بود و ما با تمام تلاش در راستای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن چهارمین دوره این رویداد ورزشی گام خواهیم برداشت.

انتهای پیام/88003/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول