اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج):

کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری اصفهان تشکیل شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) گفت: کارگروه اقتصاد مقاومتی باید در استانداری و در تمام شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها تشکیل شود.

کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری اصفهان تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید حسین انوری ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردو‌های هجرت سه و آئین افتتاح 25 پروژه محرومیت‌زدایی بسیج در استان با اشاره به اینکه بسیج سازندگی برای انجام فعالیت‌های خود در سطح جامعه اولویت‌هایی را در نظر دارد، اظهار کرد: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اصلی بسیج سازندگی در کشور است.

وی به ضرورت توجه به مطالبات رهبر معظم انقلاب در تمام زمینه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: مجموعه بسیج سازندگی نسبت به انجام اولویت‌های مورد نظر خود در راستای تحقق مطالبات رهبری برای توسعه و سازندگی کشور اقدام می‌کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) شناسایی زمینه‌های اشتغال را در کشور یکی دیگر از اولویت‌های بسیج سازندگی در کشور دانست و تصریح کرد: بسیج سازندگی با فعالیت‌های خود در سطح کشور فرصت‌های اشتغال را در سطح شهر‌ها فراهم می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه اصفهان یکی از استان‌های نمونه، سرآمد و توانمند در بخش‌های مختلف محسوب می‌شود، اضافه کرد: همچنین اصفهان در بخش بسیج سازندگی نیز از استان‌های فعال و توانمند کشور بوده و طی سال‌های گذشته فعالیت‌های ویژه‌ای در بخش بسیج سازندگی در استان صورت گرفته است.

انوری با بیان اینکه پیش از سال 1379 بسیج فعالیت‌هایی را در بخش واکسیناسیون فلج اطفال در شهر‌های مختلف انجام داده است، تاکید کرد: در سال 1379 نیز بسیج سازندگی بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب در کشور تشکیل شده است و طی این سال‌ها حدود دو میلیون نفر را در استان به کار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته برگزاری اردو‌های طرح هجرت و جهادی بسیج سازندگی سبب ایجاد خیرات و برکات فراوانی برای استان شده است، افزود: درصد بالایی از جوانان استان در این اردو‌ها برای خدمت‌رسانی به مناطق مختلف استان به کار گرفته می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با تاکید بر اینکه در حال حاضر همکاری و هماهنگی خوبی در راستای اجرای طرح‌های بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان بین دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، گفت: این همکاری‌ها سبب توسعه هر چه بیشتر استان در بخش‌های مختلف می‌شود.

وی با اشاره به سازماندهی بیش از 2 میلیون و 600 هزار نفرروز در قالب اردو‌های هجرت و جهادی در استان اظهار کرد: در حال حاضر سرویس‌دهی گروه‌های جهادی استان در مناطق محروم سایر استان‌ها نیز صورت می‌گیرد و حضور نیرو‌های جهادی در منطقه زلزله‌زده در آذربایجان از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

انوری به سازماندهی 7 هزار دانشجو، طلبه، مهندس و بسیجیان محلات در قالب گروه‌های منظم برای حضور در مناطق محروم استان در ایام تعطیلات اشاره کرد و ادامه داد: امسال 490 مدرسه در مناطق محروم استان در قالب برگزاری اردو‌های جهانی، نو‌سازی، زیبا‌سازی و بهسازی شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام با شرکت 9 هزار دانش‌آموز در اردو‌های طرح هجرت صورت گرفته است، تصریح کرد: بسیج سازندگی همکاری ویژه‌ای با آموزش و پرورش در راستای اجرای طرح‌های توسعه‌ای در استان دارد.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با بیان اینکه بسیج سازندگی استان رتبه نخست کشور را در بخش بیابان‌زدایی دارد، اضافه کرد: تاکنون بسیج سازندگی هشت هزار و 500 هکتار اراضی استان را بیابان‌زدایی کرده است.

وی با اشاره به استفاده از یک‌هزار و 900 نفرروز در زمینه سم‌پاشی و استفاده از 5 هزار نفرروز در زمینه هرس درختان در استان تاکید کرد: بسیج سازندگی فعالیت‌های گسترده‌ای را در راستای توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان انجام می‌دهد.

انوری با تاکید بر اینکه امسال 451 مورد تسهیلات به ارزش 2 میلیارد و 121 میلیون و 700 هزار تومان برای اشتغال‌زایی در استان پرداخت شده است، افزود: همچنین بسیج سازندگی در استان نقش عمده‌ای در راستای کنترل سالک دارد.

وی به اعزام سه هزار و 200 اکیپ پزشک عمومی و تخصصی به مناطق مختلف استان توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: همچنین اجرای 659 پروژه عمرانی در بخش‌های مختلف از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی به شمار می‌رود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به فعالیت‌های بسیج سازندگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: کارگروه اقتصاد مقاومتی باید در استانداری و در تمام شهرستان‌ها در فرمانداری‌ها تشکیل شود.

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی با همکاری با سایر بخش‌ها می‌تواند در راستای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کند، ادامه داد: امیدواریم که با تشکیل کارگروه اقتصاد مقاومتی در استانداری این موضوع به صورت ویژه در استان دنبال شود.

انتهای پیام/63004/صا40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول