اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع عاشورا و جنگ

تئاتر «نگین بام» علاقه‌مندان ساوه‌ای را به تماشا می‌خواند

از آن زمان که تئاتر توانست در ساوه هنرمندان خاص خود را جذب کند، اداره ارشاد به این مهم ارج نهاد و این هنر ماندگار رنگ و بویی تازه به خود گرفت.

تئاتر «نگین بام» علاقه‌مندان ساوه‌ای را به تماشا می‌خواند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، تئاتر؛ هنری با قدمت طولانی است که تلاش دارد ژرفای وجود مخاطبین را نشانه گرفته و تاثیری عمیق بر روان آدمی بر جای بگذارد، اثر بخشی که روز به روز بر تعداد مخاطبین خود افزوده و جای پای محکمی در میان عامه مردم ساوه باز کرده است.

در این راستا رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و در ادامه جشنواره تئاتر دفاع مقدس، از اجرای نمایش «نگین بام» از فردا در شهرستان ساوه خبر می‌دهد و یک بار دیگر علاقه‌مندان به هنر تئاتر را به تماشا می‌خواند.

حسین محمودی‌فر در حالی به این موضوع اشاره می‌کند که چند روزی بیشتر از برگزاری جشنواره استانی تئاتر دفاع مقدس در ساوه نمی‌گذرد، جشنواره‌ای که مخاطبان خود را به خوبی جذب کرد و در این مسیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه که سال گذشته نیز توانسته بود اثری ماندگار از خود به جای بگذارد تلاش فراوانی را به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این گردهمایی کرده و توانست ضمن کسب رضایت حاضرین خاطره سال گذشته را جانی دوباره بخشد.

وی ضمن اعتقاد به این مهم که برای جذب جوانان باید فرهنگ و هنر این شهر را ارتقا داد، گفت: نمایش نگین بام که قرار است به مدت 9 روز در سالن سلمان ساوجی شهرستان ساوه به نمایش در آید سعی دارد در تلفیقی نوین و از دریچه‌ای تازه به موضوع عاشورا و جنگ بپردازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه ادامه داد: نگین بام نمایشی مذهبی روایی است که تلاش کرده است ضمن پرداختن به آئین و سنت‌های قومی خاص به گونه‌ای ظریف اما اثر بخش به موضوع دفاع مقدس نیز اشاره داشته باشد.

محمودی‌فر افزود:‌ باید بسترهای لازم را برای اجرای تئاتر و دیگر هنرهای این شهر فراهم کرد و اداره ارشاد ساوه در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد ورزید چرا که وظایف ذاتی ما حکم می‌کند شاخصه‌های هنری شهر را واکاوی کرده و با دیدی باز به این مهم بپردازیم.

وی تاکید کرد: ‌در هنر جاذبه‌ای است که اگر شناخته شود زمینه‌های کج روی جوانان به حداقل خواهد رسید و چه خوب است که مسئولین با در نظر گرفتن این موضوع بسترهای لازم را برای جوانان فراهم کرده و آنها را در مسیر خوشایندی از علایق‌شان راهنما باشند.

رئیس انجمن نمایش شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه پیام نمایش نگین بام کاملا مذهبی است در ارتباط با چگونگی استقبال از آن گفت:‌ با توجه به پشت سر نهادن جشنواره تئاتر دفاع مقدس و استقبال قابل توجهی که در ساوه از موضوع این تئاتر به عمل آمد و نیز با توجه به حضور بازیگران به نامی همچون مهدی ملکی در این تئاتر بی‌شک در پایان استقبال خوبی را از آن شاهد خواهیم بود.

محمد فضل‌الهی اظهار داشت: ‌این نمایش قرار بود در جشنواره دفاع مقدس به اجرا در آید که متاسفانه پاره‌ای از مشکلات اجازه آماده شدن کار و حضور در این جشنواره را نداد و در حال حاضر شاهد اجرای آن هستیم.‌ 

«نگین بام» به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه و با همکاری انجمن هنرهای نمایشی و گروه نمایشی شهید سید محمدعلی سبط احمدی به کارگردانی علی اصغر سعادت‌پور از فردا 18 آذر ماه تا 25 این ماه و از ساعت 18 در محل سالن سلمان ساوجی ساوه به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام/87002/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول