اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف گلستان خبر داد

اجرای طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از اجرای طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی در شش استان از جمله استان گلستان خبر داد.

اجرای طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف‎سیدنژاد ظهر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران اظهار داشت: از اعتقادات ما شیعیان زیارت قبور ائمه(ع) و امامزادگان است که این با اعتقادات ما عجین شده است.

وی ادامه داد: این به نحوی است که سالیان متمادی مردم به شوق این زیارت مسافت‎های طولانی را طی می‎کنند تا به زیارت اهل بیت(ع) برسند و عده‎ای این ابراز علاقه و ارادت را افزایش می‎دهند و با پای پیاده مسافتی را طی می‎کنند.

رئوف‎سیدنژاد افزود: این پیاده رفتن به حرم اهل بیت از قدیم متداول بود و بعد از پیروزی انقلاب شاید یک فردی که به این موضوع رسمیت بیشتری داد شهید ابوترابی بود که هر سال با پای پیاده به مشهد مقدس و حرم دیگر ائمه مشرف می‎شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان خاطرنشان کرد: چند سالی است که این موضوع رنگ و بوی بیشتری به خود گرفته و تعداد بیشتری با پای پیاده به حرم امام رضا(ع) مشرف می‎شوند، به خصوص در دهه آخر ماه صفر که نزدیک به شهادت امام رضا(ع) است مردم طوری برنامه‎ریزی می‎کنند که در روز شهادت در حرم باشند.

رئوف‎سیدنژاد تاکید کرد: در این مورد حتی واقفانی داریم که وقف خود را به این زائران اختصاص داده‎اند.

وی گفت: این موضوع متولی خاصی ندارد و کاملا خودجوش است و امسال سازمان اوقاف تصمیم گرفت در 6 استان که همجوار و منتهی به خراسان رضوی است و در قبل طرح میقات‎الرضا در این استان‎ها اجرا می‎شد همانند خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، گلستان، مازندران و سمنان در همان بقاعی که میقات‎الرضا اجرا می‎‎شود طرح قدم‎های آسمانی تا امام مهربانی را برای خدمت به این زائران اجرا کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان تاکید کرد: اوقاف نمی‎خواهد قصد تولیت این کار را داشته باشد چون کار اگر در سیستم اداری وارد شود تبعات خاص خودش را دارد و تنها پایگاه‎هایی را ایجاد کردیم که زائران در این پایگاه‎های استراحت و خدمات رفاهی را داشته باشند.

رئوف‎سیدنژاد بیان کرد: در کل در این 6 استان 88 پایگاه برای زائران تدارک دیده شده که گلستان 9 پایگاه دارد که در این 9 پایگاه آماده شده امکانات رفاهی همانند سرویس بهداشتی، مکان استراحت، تغذیه و امکانات فرهنگی همانند بسته‎های فرهنگی، جانماز و مهر، کتاب‎هایی در خصوص ادعیه و وقف فراهم شده و در این پایگاه‎ها مبلغان و روحانیان حضور دارند تا زائران در زمان استراحت از وجود این روحانی در بحث اعتقادی، اخلاقی و احکام استفاده کنند.

وی در پایان ابراز داشت: در همین راستا با برخی سازمان‎ها همانند نیروی انتظامی و هلال‎احمر برای برقراری امنیت و امور درمانی آنها تعامل‎هایی انجام شده و این دو ارگان نیز اعلام آمادگی همکاری را داشته‎اند.

انتهای پیام/83004/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول