اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف مازندران خبر داد

توزیع 30 هزار جلد کتابچه چهلمین غروب بی‌حسین (ع) در مازندران

معاون فرهنگی اوقاف مازندران از توزیع 30 هزار کتابچه چهلمین غروب بی‌حسین(ع) در بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: این کتابچه قبل از اربعین حسینی در مازندران توزیع می‌شود.

توزیع 30 هزار جلد کتابچه چهلمین غروب بی‌حسین (ع) در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی شش استان کشور برای میزبانی از زائران پیاده حرم امام رضا (ع) گفت: این جلسه در استان خراسان شمالی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران به نزدیکی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای برگزاری عزاداری در اربعین حسینی در بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران اجرا می‌شود.

حیدری از توزیع 30 هزار کتابچه چهلمین غروب بی‌حسین(ع) در بقاع متبرکه و امامزادگان مازندران خبر داد و گفت: این تعداد کتابچه قبل از اربعین حسینی در مازندران پخش می‌شود.

وی تصریح کرد: کتابچه چهلمین غروب بی‌حسین (ع) از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به چاپ رسیده است.

احیا 500 متر زمین وقفی در شهرستان میاندرود

در خبر دوم از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران آمده،حجت‌الاسلام فتاح سوادکوهی با بیان اینکه موقوفات از مهم‌ترین و ارزشمندترین شاخصه‌های بیت‌المال است،افزود: بهره‌برداری حکیمانه از این منابع ارزشمند و توجه به نیات واقفان ضروری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میاندرود از موقوفات به عنوان منابع عظیم بیت‌المال یاد کرد و گفت: باید در راستای تحقق اهداف کلان دنیوی و اخروی موقوفات تلاش شود.

سوادکوهی احیاء موقوفات و بقاع متبرکه و تبدیل آن به قطب فرهنگی را از اهم برنامه‌های این اداره عنوان کرد و گفت: آگاه‌سازی اقشار جامعه نسبت به فرهنگ وقف از وظایف خطیر این اداره در شهرستان میاندرود است.

وی با اشاره به اینکه سامانه موقوفات شهرستان میاندرود در حال حاضر در اختیار اداره اوقاف شهرستان میاندرود قرار ندارد، افزود: در حال تلاش برای گرفتن تمامی اطلاعات در زمینه موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان میاندرود هستیم.

این مسئول تصریح کرد: دریافت اطلاعات از سامانه و در اختیار گرفتن مدارک موقوفات و بقاع متبرکه شهرستان میاندرود و جداسازی آن از مرکز استان مازندران در مراحل پایانی است.

سوادکوهی از شناسایی 500 متر زمین موقوفه در شهرستان میاندرود خبر داد و بیان کرد: این موقوفه به تازگی شناسایی شده است.

وی تصریح کرد: این موقوفه برای اطعام دهی به عزاداران امام حسین (ع) وقف شده است.

تنظیم پنج سند اجاره موقوفه در لاهیجان

در خبر سوم از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران آمده، نوروز رشیدی از حضور مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاون بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف کشور در استان مازندران خبر داد.

معاون بهره‌برداری اقتصادی از موقوفات و بقاع متبرکه استان مازندران با اشاره به اهداف سفر معاونان اوقاف کشور به مازندران گفت: صدور مجوز،تمدید قراردادها و برسی نواقصی پرونده‌ها در دستور کار مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاون بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف کشور است.

رشیدی تصریح کرد: معاونان سازمان اوقاف کشور در حال حاضر در حال برسی و تنظیم قراردادها و سند اجارات در

شهرستان های لاریجان، بلده، آمل و بابل هستند.

وی به نتیجه برگزاری جلسات روز گذشته با مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاون بهره‌برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اوقاف کشور اشاره کرد و گفت: روز گذشته پنج سند اجاره مورد بازنگری و تنظیم مجدد در شهرستان لاریجان قرار گرفت.

انتهای پیام/86003/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول