اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمران مجلس:

دولت یازدهم بازسازی بافت‌های فرسوده را به مرحله اجرا درآورد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: ضرورت احیای بافت‌های فرسوده در گذشته تا حدودی به اجرا درآمده است اما عملکردها قابل قبول نیست از این رو از دولت یازدهم می‌خواهیم بازسازی بافت‌های فرسوده را به مرحله اجرا درآورد.

دولت یازدهم بازسازی بافت‌های فرسوده را به مرحله اجرا درآورد

مجید جلیل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: اصلاح بافت‌های فرسوده در روان‌سازی ترافیک شهری، احیای معماری ایرانی، اسلامی شهرها و کنترل معضلات اجتماعی و فرهنگی تاثیر زیادی دارد.

وی افزود: تغییر و بازسازی بافت‌های فرسوده کلان‌شهرها نام قانونی است که مسئولیت اجرای آن با وزارت راه و شهرسازی و شهرداری‌هاست و البته برای اجرای این سیاست، تسهیلات بانکی و تعیین زمانبندی مشخص پیش‌بینی شده است.

جلیل با بیان اینکه بازسازی بافت‌های فرسوده برکات زیادی برای تولید و اشتغال کشور دارد و از ضروریات است، گفت: وجود زیربناها و روبناهای شهری در بافت‌های فرسوده امکان بسیار خوبی برای شکل‌گیری نهضت احیای بافت‌های فرسوده شهری است.

نائب رئیس کمیته مسکن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متولیان حوزه مسکن آسیب‌شناسی، ظرفیت‌سنجی و برنامه‌ریزی مناسبی برای به‌کارگیری ابزار تغییر و اصلاح بافت‌های فرسوده پیش‌بینی کنند تا قانون تغییر و اصلاح بافت‌های فرسوده شهری به خوبی انجام شود.

جلیل افزود: ضرورت احیای بافت‌های فرسوده در گذشته تبیین و تا حدودی به اجرا درآمده است اما عملکردها قابل قبول نیست از این رو از دولت یازدهم می‌خواهیم بازسازی بافت‌های فرسوده را به مرحله اجرا درآورد.

وی با اشاره به اهمیت ضرورت بازسازی بافت‌های فرسوده، اظهار کرد: وقتی مسائل فرهنگی و اجتماعی، ترافیکی و معماری ایرانی اسلامی مطرح می‌شود، ضرورت بازسازی بافت‌های فرسوده بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند.

جلیل افزود: در همین راستا کمیسیون عمران مجلس نیز آمادگی پر کردن خلاهای قانونی و اصلاح نارسایی‌های تقنینی را دارد.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی، هدایت تسهیلات بانکی و نقدینگی خرد مردم به بازار مسکن را موجب رونق ساخت‌وساز، رونق تولید مصالح ساختمانی، ایجاد اشتغال و خروج بخش‌های مرتبط با مسکن از رکود دانست و گفت: وام مسکن برای بازسازی بافت‌های فرسوده باید افزایش منطقی داشته باشد.

جلیل افزود: این در حالی است که باید از افزایش تسهیلات در بخش خرید و سوداگری مسکن جلوگیری و در عوض وام ساخت مسکن به ویژه ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده افزایش مناسبی داشته باشد.

انتهای پیام/68004/ر40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول