اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انبوه‌سازان استان اصفهان خبر داد

حل مشکل مسکن با سرمایه‎گذاری در بافت فرسوده

رئیس سازمان انبوه‌سازان استان اصفهان گفت: پیشنهادی که ما برای حل مشکل مسکن برای اقشار کم‎درآمد جامعه در کشور ارائه داده‎ایم، سرمایه‌گذاری بخش مسکن در بافت‎های فرسوده است.

حل مشکل مسکن با سرمایه‎گذاری در بافت فرسوده

احمد تولی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه دولت جدید برنامه‎ای تحت عنوان مسکن مهر در دستور کار خود ندارد، اظهار کرد: دولت جدید به صراحت اعلام کرده که ادامه مسکن مهر را در برنامه‌های خود ندارد و تنها به اتمام پروژه‎های باقی مانده از مسکن مهر می‎پردازد.

وی افزود: طرحی که دولت نیز تحت عنوان مسکن اجتماعی در راستای حل مشکل مسکن برای اقشار  کم‎درآمد ارائه داده‎اند، تنها در مرحله عنوان است و هنوز جزئیات آن مطرح نشده است.

رئیس سازمان انبوه‌سازان استان اصفهان تصریح کرد: مشکلی که مسکن مهر از دید مصرف‌کنندگان دارد، مکان‎های انتخابی برای ساخت آنها بوده به دلیل این که به دور از فضای شهری و امکانات است.

وی با بیان اینکه این مکان‎ها دور از مرکزیت شهری است، خاطرنشان کرد: محل‎های انتخابی برای ساخت مسکن مهر همچنین مشکلات بسیاری در زمینه خدمات روبنایی و زیربنایی دارد و در مکان‎های ساخته شده نیز همچنان این مشکلات وجود دارد.

تولی اضافه کرد: در بعضی موارد نیز دولت اقداماتی را در زمینه ایجاد خدمات روبنایی و زیربنایی انجام داد، اما با مشکل عدم وجود پرسنل همراه است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مسکن مهر مورد تایید دولت جدید نیست، گفت: از نظر دولت ورود حجم زیادی از سرمایه‎های دولتی مورد پسند نبوده و موجب ایجاد تورم می‎شود، اما دولت دهم این اعتقاد را نداشت و با جدیت به پیگیری ساخت مسکن مهر پرداخت.

رئیس سازمان انبوه‌سازان استان اصفهان اذعان کرد: اگر حل مشکل مسکن را تولید مسکن بدانیم، مسکن مهر را می‎توان طرحی موفق دانست به این دلیل که این انبوه تولید مسکن تاکنون بی‎سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر در کنترل قیمت مسکن موفق نبوده است، تصریح کرد: قیمت مسکن نه تنها کاهش نداشته است بلکه دو سال گذشته افزایش نیز داشته است و دولت نتوانست حجوم سرمایه‎ها به بخش مسکن را کنترل کرده که سبب افزایش جهشی در قیمت مسکن شد.

تولی افزود: با این وجود نمی‎توان مسکن مهر را به طور قاطع موفق و یا ناموفق دانست و نیاز به تحلیل و ارزیابی در جنبه‎های مختلف دارد.

وی اضافه کرد: پیشنهادی که ما برای حل مشکل مسکن برای اقشار کم‎درآمد جامعه در کشور ارائه داده‎ایم، سرمایه‎گذاری بخش مسکن در بافت‎های فرسوده است که در مرحله کارشناسی قرار دارد.

رئیس سازمان انبوه سازان استان اصفهان افزود: انجام این طرح سبب احیای بافت فرسوده که چهره‎ زشتی در نمای شهری ایجاد کرده ضمن اینکه این محل‎ها از نظر خدماتی نیز مشکلی نداشته و نیاز به هزینه در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ساخت مسکن در بافت‎های فرسوده حجم زیادی از مشکل مسکن را رفع می‎کند، اظهار کرد: در بسیاری از مناطق بافت‎های فرسوده‎ای وجود دارد که مشکلات تاریخی نداشته و تنها موجب ایجاد چهره‎ای زشت برای شهرها شده‎اند که نیاز به مدیریت داشته تا از وضعیت موجود رهایی یابد و محله‎هایی نو و جدید ایجاد کرد.

انتهای پیام/63015/ل40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول