اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان خبر داد

اجرای 100 درصدی طرح ساختارقامتی در مدارس همدان

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: در راستای اجرای طرح ساختارقامتی به دنبال اجرای صد در صد آن در مدارس استان همدان هستیم.

اجرای 100 درصدی طرح ساختارقامتی در مدارس همدان

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: امروز طرح یک روز بدون کیف در مدارس همدان، زیر نظر حوزه ابتدایی آموزش و پرورش و به صورت کشوری برگزار شد.

وی گفت: در همدان این طرح سال گذشته و طی امسال به خوبی اجرا شده و استقبال والدین و معلمان از این بسیار در خور توجه بوده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان افزود: حوزه آموزش ابتدایی استفاده از ابزار دورریختنی و کار‌های فرهنگی و دست ساز را مد نظر دارند اما، حوزه تربیت بدنی در حوزه سلامتی و ضرر و زیان کیف‌های سنگین برای دانش‌آموزان وارد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح ساختار قامتی دانش‌آموزان به دلیل استفاده از کیف‌های غیر استاندارد به ویژه در دوره ابتدایی که نه اولیای دانش‌آموزان و نه خود دانش‌آموزان نظارت دارند بسیار مهم است.

جعفری خاطرنشان کرد: والدین باید بچه‌ها را توجیه کنند که طبق برنامه درسی، کیف خود را پر کنند.

وی تصریح کرد: در بسیاری از کشور‌های پیشرفته مانند ژاپن این طرح به صورت دائمی اجرا می‌شود و اجرای دائمی این طرح در ایران نیز به شرایط و تجهیزاتی در مدارس بستگی دارد که ابزار لازم آن باید فراهم شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش همدان ادامه داد: با اجرای طرح ساختار قامتی سعی داریم تا مشکلات جسمی و فیزیکی دانش‌آموزان را حل کنیم.

وی ادامه داد: اولیا با استفاده از منابع در اختیار، اطلاعات خوبی از کیف‌های مناسب بگیرند و یا در این مورد با دبیران تربیت بدنی در مدارس مشورت کنند.

جعفری در پایان سخنانش گفت: در راستای اجرای طرح ساختار قامتی به دنبال اجرای صد درصد آن در مدارس استان همدان هستیم.

انتهای پیام/89007/س40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول