اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد تاکید کرد

لزوم فراهم کردن زمینه مناسب برای مطالعه دانش‌آموزان

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بر فرهنگ‌سازی مطالعه در جامعه تاکید کرد و گفت: مربیان تربیتی و آموزشی در سطح مدارس زمینه لازم برای مطالعه دانش‌آموزان را فراهم کنند.

لزوم فراهم کردن زمینه مناسب برای مطالعه دانش‌آموزان

سید بهاء‌الدین ملک‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: دشوارترین وظیفه در اشاعه کتاب‌خوانی در هر جامعه‌ای بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش آن جامعه است.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان را باید در مدرسه با کتاب آشنا کرد و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی آن‌ها را بالا برد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش بویراحمد، آموزش و پرورش را همچون آبی عنوان کرد که در سد ذهنی هر فردی جمع می‌شود و ادامه داد: به صورت فوق برنامه با به کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی، روند خلاقیت و نوآوری، مطالعه را باید به دانش‌آموزان آموزش دهیم و با تربیت مربیان مجرب و مسلط به امر کتاب و کتاب‌خوانی می‌توانیم افراد را تشویق به خواندن کتاب‌های سودمند کنیم و ذائقه دانش‌آموزان را در انواع موضوعات ارتقا دهیم.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری که فرمودند: «کتاب‌خوانی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود»، افزود: کتاب‌خوانی از موضوعات اساسی و فرهنگ‌سازی در کشور است.

ملک‌حسینی به راهکارهای گسترش فرهنگ مطالعه پرداخت و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب و به کار بردن ایده‌های تازه باید در هنگام تدریس در مدارس، محیط کار، عادت به مطالعه را ایجاد کنیم تا جایی که تبدیل به یک فرهنگ شود.

وی تاکید بیش از حد آموزگاران بر روی مهارت خواندن و استفاده از تک منبع‌ها را لذت نبردن دانش‌آموزان از مطالعه دانست و تصریح کرد: از کمترین نمرات ایران در آزمون سنجش سواد خواندن در سطح بین‌المللی و لذت نبردن افراد از مطالعه بوده از این‌رو مربیان باید زمینه‌ای فراهم کنند که دانش‌آموزان از مطالعه لذت ببرند.

ملک‌حسینی از راه‌های رفع مشکل مطالعه را تقویت کتابخانه‌های مدارس و از طرفی هم استفاده از منابع مختلف در نظام آموزشی دانست و ادامه داد: کمبودهای اقتصادی سبب ضعف کتابخانه‌ها به خصوص کتابخانه‌های مدارس شده است.

این مسئول تبدیل عادت به فرهنگ مطالعه را دارای سه راه ممکن دانست و ادامه داد: از سه راه اجبار، عادت و فرهنگ‌سازی می‌توان به هدف مدنظر برسیم.

وی با اشاره به اینکه روش‌های تدریس جذاب‌‌تر دانش‌آموزان را بیشتر به مطالعه علاقه‌مند می‌کند، افزود: روش‌هایی از جمله بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی شهر، گرفتن آمار کتاب‌ها به عنوان کار عملی از مراکز فروش کتاب در سطح شهر، آزاد گذاشتن دانش‌آموزان در انتخاب منبع برای انجام تحقیق و کار کلاسی، در دسترس قرار دادن کتابخانه‌های مدارس با طرح کتابخانه‌های آزاد می‌تواند موثر باشد.

ملک‌حسینی آموزشی کردن فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را برای ترغیب مطالعه بیشتر، بسیار مفید و کارساز دانست و گفت: این روش‌ها می‌توانند مطالعه را در سه بخش دیداری، شنیداری و مکتوب تقویت کند.

وی قرآن کریم را کتاب راهنما و آیین زندگی و سعادت همه بشر دانست و خاطرنشان کرد: این کتاب مختص همه زمان‌ها و مکان‌ها بوده و تاثیرات مثبت زیادی در زندگی هر فرد دارد.

 انتهای پیام/82011/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول