اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

بازار روز محمودآباد تعطیل شد

بازار روز محمودآباد در پی نارضایتی بازاریان از عدم وجود زیر ساخت‌ها و تمدید قرارداد از سوی سازنده بازار به حالت تعطیل درآمد.

بازار روز محمودآباد تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، در پی نارضایتی بازاریان از عدم وجود زیرساخت‌های مناسب و همچنین تمدید قرارداد جدید از صبح امروز بازار محمودآباد به حالت تعطیل در آمد.

در روزهای گذشته هیئت امنای بازار روز الغدیر با تسلیم نامه‌ای به فرماندار محمودآباد خواستار رسیدگی به مشکلات بازار شدند و در آن نامه اعلام کردند که در صورت عدم رسیدگی مطلوب از روز دوشنبه(امروز) بازار را تعطیل می‌کنند.

احمد کریمی از بازاریان بازار روز الغدیر محمودآباد در گفت‌وگو با فارس تصریح کرد: از آنجایی که کسبه بازار بیشتر از طبقه متوسط و عمدتا کشاورز هستند در زمان عقد قرارداد خرید مغازه‌های بازار توجه به نوع قرارداد نداشتند و از این بی‌اطلاعی فروشنده و صاحب بازار سوء استفاده کرد و همچنان به زورگویی خود در این راستا ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه تمامی بندهای در قرارداد به نفع موجر است، عنوان داشت: قرارداد به صورت سه ساله منعقد شده و در همه بندها اشاره شده که حق فسخ به عهده موجر است و مستاجر هیچ اظهار و نظری را ندارد.

 این کسبه بازار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد با تجربه و قدیمی بازار مغازه های این بازار روز را به همین صورت خریداری کردند از نظر ما نیز این قرارداد مشکلی نداشت و از این رو بدون دغدغه و فقط به دلیل اینکه فکر می‌کردیم قرارداد برای سرقفلی منعقد می‌شود توجه به بندهای آن نداشتیم اما رفته رفته متوجه شدیم چه قرارداد بدی را امضا کردیم.

وی با اشاره به اینکه تصور همه بازاری‌ها این بود که شهرداری نظارت بر بازار دارد با خیالی راحت تن به این قرارداد بی‌اساس و ظالمانه دادند که امروز رغبت کار و تلاش در بازار را از ما گرفته است.

این بازاری یادآور شد: بهرویان صاحب این بازار در زمان خرید بازار با وجود اینکه ارزش مغازه خریداری شده 25 میلیون تومان بود برای رضایت مالک مغازه مذکور را 50 میلیون قیمت‌گذاری کرد و در آن زمان 5 میلیون تومان رضایت مالک از بنده دریافت کرد.

این کسبه قدیمی بازار محمودآباد ابراز امیدواری کرد: با حضور مسئولان و تصمیمات مناسب امیدواریم این مشکلات رفع شود.

یدالله جوادی از دیگر بازاریان بازار روز الغدیر محمودآباد عدم وجود زیرساخت‌های مناسب را از مشکلات عمده بازار روز دانست و گفت: هیچ مسئولی به این موضوع توجه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه 250 مغازه در بازار جدید و حدود 150 مغازه در بازار قدیم وجود دارد،خاطرنشان کرد: نه تنها سرویس بهداشتی بازار قدیم در زمان ساخت بازار روز جدید از بین رفت بلکه 400 مغازه یک سرویس بهداشتی نداشتند تا در نهایت شهرداری پس از پنج سال از ساخت بازار با هزینه‌ای 100 میلیونی سرویس بهداشتی در خارج از بافت بازار احداث کرد.

این کسبه بازار با اشاره به اینکه در همان سال از میزان 10 هزار متر زمین اختصاص یافته برای پارکینگ بازار که در اختیار شهرداری بود، تصریح کرد: هفت هزار متر از این زمین به مبلغ 6 میلیون تومان به دستور شهردار وقت به بهرویان واگذار شد در حالی که امروز یکی از مشکلات اساسی بازار نبود پارکینگ است.

وی یادآور شد: در گذشته مردم به اندازه امروز خودرو نداشتند و امروز با حجم خودرو زیاد نبود پارکینگ معضلات زیادی را برای کسبه بازار به وجود آورده است.

این کسبه بازار با بیان اینکه ساخت مغازه‌ها در طبقه اول بازار این مجموعه را تبدیل به سوراخ موش کرده است، گفت: این فرد که خود را صاحب بازار می‌داند با زورگویی خود جواب بازاریان را می‌دهد و البته این نامه‌نگاری‌های فراوان به ادارات مربوطه به نظر می‌رسد این فرد با همه ادارات کنار آمده است و صدای ما به جایی نمی‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خواسته امروز بازاری‌ها این است که یا این فرد دست از زورگویی خود بر دارد و با یک قیمت کارشناسی مالکیت مغازه‌ها را واگذار کند و یا همه ما مغازه‌ها را با قیمت کارشناسی روز به وی بر می‌گردانیم چرا که شرایط کاسبی در این بازار با این شرایط مهیا نیست.

این کسبه بازار در پایان عنوان داشت: قرارداد صلح‌نامه یا به اصطلاح اجاره‌نامه براساس قانون هر سه سال یکبار باید تجدید شود اما صاحب این بازار تاکنون هیچ اقدامی درباره تمدید قراردادها صورت نداده است.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی ما هیچ امکاناتی در این بازار نداریم و در واقع از امنیت شغلی، روانی برخوردار نیستیم و خواهان رسیدگی مسئولان به این مشکل هستیم.

به گزارش فارس،نماینده امنای بازاریان هم‌اکنون در فرمانداری مشغول مذاکره با مسئولان شهرستان هستند تا این مشکل را مرتفع کنند.

==============

گزارش: علی یوسفی

==============

انتهای پیام/86013/س30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول