اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

فعالیت 105 هسته پژوهشی در کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد از فعال بودن 105 هسته پژوهشی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خبر داد.

فعالیت 105 هسته پژوهشی در کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام رضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به بحث پژوهش اشاره کرد و گفت: افکار، اندیشه‌ها و آثار محققان و پژوهشگران هر جامعه زیرساخت‌های علمی آن جامعه را تشکیل می‌دهند که بناهای علمی، نتایج عملی و تجربی فراوانی به همراه دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اهمیت پژوهش در اسلام گفت: هر چقدر که به امر تحقیق و پژوهش در جامعه اهمیت داده شود و در راستای آن سرمایه‌گذاری شود به همان میزان رشد و شکوفایی علمی نیز در جامعه صورت می‌گیرد.

قاسمی با بیان این‌که دین مبین اسلام به امر تحقیق و پژوهش اهمیت فراوان می‌دهد و مسلمانان را تشویق به دانش‌افزایی می‌کند، افزود: در راستای توجه به بحث پژوهش طرح هسته‌های پژوهشی در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صورت گرفته است.

این مسئول تعداد کانون‌های مصوب این استان در ستاد عالی مساجد را 422 مورد عنوان و خاطرنشان کرد: از این تعداد 25 درصد که نزدیک به 105 کانون است دارای هسته پژوهشی هستند.

وی به اهداف تشکیل این هسته‌ها اشاره و اذعان کرد: انجام پژوهش‌های برنامه‌محور برای افزایش توان و اعتلای جایگاه علمی کانون، دستیابی روز‌افزون به یافته‌‌های علمی نوین و تلاش در کاربردی شدن نتایج پژوهش‌ها و به‌کارگیری آن‌ها در فعالیت‌های مسجد و کانون از اهداف مهم این هسته است.

قاسمی در ادامه مهیا کردن محیط علمی پویا و مولد علم و برنامه‌محور، سازماندهی گروه‌های پژوهشی در مساجد و تقویت فعالیت‌‌های مشترک پژوهشی را از دیگر اهداف راه‌اندازی این هسته‌ها در مساجد عنوان کرد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به شرایط تشکیل هسته پژوهشی اشاره کرد و افزود: هسته پژوهشی بنا به تقاضای «کانون» و با شرایط ویژه تشکیل می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر 18 کانون تخصصی در رشته‌های آموزش، پژوهش، عترت، قرآن و نماز، گردشگری، هنرهای تجسمی، آی‌تی، مهدویت و ... فعالیت می‌کنند که باید طرح‌های ارائه شده توسط هر کانون متناسب با شاخه فعالیت آن باشد.

انتهای پیام/82011/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول