اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دو سطح ملی و استانی صورت می‌گیرد

برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه ارومیه

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه گفت: برنامه‌های هفته پژوهش در دو سطح ملی و استانی در دانشگاه ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در دانشگاه ارومیه

علی محمد نیکبخت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: دانشگاه ارومیه همانند سال‌های گذشته هفته پژوهش را در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه مسئول ستاد ملی هفته پژوهش در کشور وزیر علوم است، ادامه داد: مسئول ستاد استانی نیز استاندارهای استان‌ها هستند و در سال‌های گذشته این موضوع پی‌گیری شد و در هفته پژوهش سال 91 دانشگاه ارومیه موفق به کسب جایزه برجسته ملی شد.

نیکبخت تصریح کرد: در هفته پژوهش سال 91 دانشگاه ارومیه موفق به کسب جایزه برجسته ملی شد که جزو 14 طرح برجسته ملی منتسب به پروفسور خیرالله حدیدی و پروفسور عبدالله خویی از گروه الکترونیک دانشگاه ارومیه بوده و با عنوان طرح سریع‌ترین آی سی دیجیتال به آنالوگ دنیا در سال 2012 ثبت شده است.

وی اعلام کرد: امسال برنامه‌های هفته پژوهش در سطح استانی و ملی برگزار خواهد شد و عموما در برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه‌ها، موسسات تحقیقاتی، دانشجویان، اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و محققان توانمندی‌ها و طرح‌های برجسته خود را ارائه می‌دهند.

نیکبخت عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه در دو بخش نمایشگاه توانمندی‌ها و نمایشگاه فن بازار از برنامه‌های هفته پژوهش است که در نمایشگاه فن بازار توانمندی‌هایی عرضه می‌شود که قابلیت تجاری شدن دارند و یا به مرحله تجاری شدن رسیده‌اند.

وی ادامه داد: کارفرمایان، افرادی از بخش صنعت و  اجرا و بخش‌های مختلف اجرایی از نمایشگاه فن بازار بازدید کرده و توانمندی‌های دانشگاه را بررسی می‌کنند و در مواردی نیز منجر به عقد قراردادهای مالی می‌شود.

نیکبخت متذکر شد: ارتباط دانشگاه با صنعت و بخش اجرا در چهار چوب نمایشگاه‌های توانمندی و فن بازار تسهیل شده و سازوکارها مشخص می‌شود.

وی یادآور شد: هرسال هفته آخر آذر ماه که هفته پژوهش نام‌گذاری شده مراسم اهدای جوایز به پژوهشگران برتر در دانشگاه ارومیه در راستای این هفته برگزار شده و یک سری سخنرانی‌های علمی و دعوت از شخصیت‌ها و مسئولان نیز انجام می‌شود.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه ارومیه اضافه کرد: امسال در مراسم اهدای جوایز به پژوهشگران برتر در دانشگاه ارومیه حدود 10 تا 12 نفر از پژوهشگران برتر تجلیل می‌شوند.

انتهای پیام/61005/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول