اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه:

مسئولان قروه ویلچرسوار می‌شوند

فرماندار قروه گفت: با هدف درک مشکلات ناشی از عدم مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان، مسئولان شهرستان قروه یک روز با ویلچر تردد می‌کنند.

مسئولان قروه ویلچرسوار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده یکشنبه‌شب در نشست شورای مناسب‌سازی اماکن عمومی قروه که در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات حضور معلولین در جامعه و مشارکت کامل آنها در فعالیت‌های اجتماعی به دلیل وجود انواع موانع فیزیکی و معماری در سطح محیط‌های عمومی و در نتیجه قابل دسترس‌ نبودن آن محیط‌ها، از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های فراروی افراد معلول، خانواده آنان و سازمان‌های متولی است.

فرماندار قروه افزود: با توجه به اهمیت مشارکت حداکثری سرمایه‌های انسانی یک جامعه در توسعه پایدار، ارزش و اهمیت توجه به محیط‌های بدون مانع و قابل دسترس برای حضور و مشارکت اجتماعی افراد دارای معلولیت و ناتوانی که حجم قابل‌توجهی از جمعیت را شامل می‌شوند را روشن می‌سازد.

وی با بیان اینکه باید تجهیز و روان‌سازی محیط فیزیکی و همچنین بهینه‌سازی اماکن عمومی موجود برای معلولین را مدنظر قرار داد، افزود: مناسب‌سازی بستر شهری از مهم‌ترین امور برای کمک به معلولین در راستای یکسان‌سازی محیط شهری برای این قشر از افراد جامعه است.

فرماندار قروه، فرهنگ‌سازی برای رفع موانع فیزیکی و فرهنگی فراروی معلولان را الزامی برشمرد و گفت: رعایت حقوق شهروندی از الزامات و ضرورت‌های زندگی امروز است که بخشی از آن متوجه معلولان است.

شیخی‌زاده با تأکید بر اینکه معلولان برای رسیدن به حقوق برابر نباید ناامید شوند، متذکر شد: در راستای طرح‌های عمرانی، تمامی جوانب در نظر گرفته نشده است که این نکته موجب شده تا مناسب‌سازی برای معلولان به درستی انجام نشود و در برخی موارد کاملاً نادیده گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اعتباری به منظور مناسب‌سازی ادارات و نهادهای دولتی در آینده در نظر گرفته خواهد شد، عنوان کرد: با تخصیص این اعتبار اداراتی که بحث مناسب‌سازی را رعایت نکرده باشند، موظف به اجرای آن خواهند شد.

این مسئول تأکید کرد: برای درک مشکلات معلولان، در زمینه اجرایی‌ نشدن مناسب‌سازی، مسئولان نهادهای دست‌اندرکار در مناسبتی خاص با ویلچر، عصای سفید و واکر تردد خواهند کرد تا مشکلات آنها را در عمل لمس کرده و نسبت به رفع آن تلاش کنند.

فرماندار قروه، یکی از مهم‌ترین مشکلات مناسب‌سازی را در مجتمع‌های تجاری و اداری اعلام کرد و بیان داشت: در ساخت و ساز این مجتمع‌ها در شهرستان، حداقل‌های مناسب‌سازی نیز رعایت نشده است که نظام مهندسی با تدوین قوانینی باید صاحبان این مجتمع‌ها را ملزم به رعایت مناسب‌سازی کند.

شیخی‌زاده اضافه کرد: به منظور مشارکت معلولان در فرآیند تصمیم‌گیری‌های شهرستان، نماینده این قشر از این پس در جلسات شورای اداری، شورای اجتماعی و شورای ترافیک شهرستان حضور خواهند داشت.

وی مسئولیت رسانه‌ها به ویژه صداو سیما و دانشگاه‌ها و مراکز علمی را در زمینه فرهنگ‌سازی در راستای تغییر نگرش به معلولان، سنگین عنوان کرد.

انتهای پیام/79009/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول