اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

آماده‌سازی زیرساخت‌های صنعت سدسازی در استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از آماده‌سازی زیرساخت‌های صنعت سد سازی در استان بوشهر خبر داد.

آماده‌سازی زیرساخت‌های صنعت سدسازی در استان بوشهر

شاپور رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: تامین به موقع آب کشاورزی در مناطق مختلف استان امری مهم است که مورد توجه شرکت آب استان قرار دارد.

وی افزود: خدمات بسیار خوبی در سال جاری توسط این مدیریت انجام گرفته و امیدوار هستیم به اهداف مورد نظر برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به چند هدف‌گذاری مشترک میان آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی تصریح کرد: وزارت نیرو متعهد شده که برای رفع این مشکل، طی چند برنامه توسعه‌ای، سهم استفاده از آب‌های زیرزمینی را از 65 درصد به 45 درصد کاهش داده و بهره‌برداری از آب‌های سطحی را از 45 درصد به 55 تا 60 درصد برساند.

رجایی میزان افت توسعه دشت‌های استان را 1.5 متر اعلام کرد و یادآور شد: دشت‌های استان هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی مشکل دارند و با کسری مخزن 110 میلیون متر مکعب آب در سال مواجه هستند.

وی دلیل این امر را غلبه آب شور بر شیرین و نیز مشکلات زمین‌شناسی دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر اقدامات موثر آب منطقه‌ای بوشهر در راستای تحقق اهداف برنامه پنج ساله توسعه در استان بوشهر را اقدامات غیر سازه‌ای دانست.

رجایی تاکید کرد: از طریق گروه‌های گشت و بازرسی، نصب کنتور بر چاه‌های کشاورزی، کنترل برداشت آب از چاه‌های کشاورزی، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و ارتقاء راندمان آبیاری کشاورزی با طرح مکانیزه و افزایش پوشش کانال‌های زهکشی و آبیاری اقدامات غیر سازه‌ای مناسبی انجام می‌شود.

مدیرعامل آب شرکت آب منطقه‌ای بوشهر بیان کرد: اقدامات سازه‌ای نیز شامل شبکه‌های آبیاری و زهکشی و احداث سازه‌های مخزنی و آبیاری بوده که در این زمینه با اهداف برنامه توسعه فاصله زیادی داریم و اگر همین روند طی شود تا پایان برنامه توسعه کمتر از 20 درصد از اهداف موجود در برنامه توسعه پنجم محقق می‌شود.

وی با اشاره به تامین منابع مالی طرح‌های آبی شرکت آب منطقه‌ای استان بدون وابستگی به ردیف‌های اعتبار عمومی و بودجه سالیانه گفت: استفاده از منابع فاینانس‌های خارجی و داخلی، اوراق مشارکت، ماده 52 و 56 تنظیم بخشی از مقررات استقراضی از سیستم بانکی و پیمانکاری از جمله روش‌ها برای تامین منابع مالی انجام پروژه‌های این شرکت است.

رجایی از آماده‌سازی زیرساخت‌های صنعت سدسازی در استان خبر داد و افزود: امید داریم با تدبیر مناسب، حمایت‌ها و استفاده از پتانسیل‌های حداکثری مسئولین ارشد استانی و کشوری، طی چند ماه آینده شاهد اجرایی شدن چهار سد مخزنی با اعتبار حدود 600 میلیارد تومان در استان باشیم.

انتهای پیام/2452/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول