اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

نشست کارگروه زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

نشست کارگروه زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون امور عمرانی استاندار این استان برگزار شد.

نشست کارگروه زیربنایی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در این کارگروه که عصر امروز برگزار شد، تعداد چندین طرح برای تصویب که از شورای فنی به این کارگروه ارسال شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با 12 طرح از طرح‌های یاد شده برای مطرح شدن در شورای برنامه‌ریزی استان موافقت به عمل آمد و دو طرح نیز با رأی اعضای جلسه رد شد.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این کارگروه با بیان این‌که کارخانه‌های شن و ماسه در رود بشار تعطیل شده‌اند و باید برای جایگزینی و رفع برخی مشکلات در این خصوص چاره‌اندیشی کرد، افزود: باید در آن جایی که از نظر محیط زیست و منابع طبیعی مشکلی وجود ندارد با ایجاد کارخانه‌های شن و ماسه کوهی موافقت کنیم.

پژمان نیک‌اقبالی با انتقاد از رویه‌هایی که در گذشته برای صدور مجوزهای کارخانه‌های شن و ماسه کوهی وجود داشته، تصریح کرد: در منطقه دلی‌بجک یاسوج و در 20 متری منازل مسکونی مردم و در دل روستا مجوز ایجاد چندین و چند کارخانه سنگ‌شکن را در گذشته داده‌اند و اکنون که می‌خواهیم در منطقه‌ای خارج از روستا و در منطقه‌ای کاملاً توجیهی مجوز صادر کنیم مخالفت می‌شود.

وی در پاسخ به برخی انتقادات برای موافقت با اجرای واحدهای سنگ‌شکن در مناطقی همچون شهر سی‌سخت تصریح کرد: نباید به صرف این‌که شهر سی‌سخت منطقه‌ای توریستی است و مورد حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی قرار دارد اجازه ندهیم واحدهای صنعتی فعال شوند که این مغایر با توسعه متوازن است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر این موضوع که برای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی دغدغه‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: لازم است در خصوص واحدهای شن و ماسه در شهرستان‌های مختلف یک تحقیق و بررسی جامعی صورت گیرد و از امروز بدانیم که برای مثال شهرستان گچساران و بویراحمد و یا دنا به چه اندازه و میزان شن و ماسه و چه تعداد کارخانه سنگ‌شکن نیاز دارند تا مشکلات گذشته دیگر تکرار نشود.

نیک‌اقبالی با انتقاد از وجود برخی از طرح‌ها که به زمین‌های زراعی آسیب می‌رسانند، تصریح کرد: چه دلیلی دارد که برای یک کار خدماتی پیش پا افتاده در دورترین روستای یکی از شهرستان‌های استان بیش از پنج هزار متر زمین زراعی به یک طرح غیر ضروری اختصاص داده شود.

وی اضافه کرد: چه توجیهی دارد که در همان روستای دورافتاده که زمین‌های کشاورزی آن بهترین محل برای کار و تولید و اشتغال جوانان است چندین هزار متر زمین برای احداث بنگاه مصالح ساختمانی تغییر کاربری داده شود.

انتهای پیام/2571/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول