اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌نگاری/

مدیرانی که از شب قدر بودجه بی‌بهره ماندند

نشست شورای آموزش و پرورش حاشیه‌های جالبی داشت؛ آنجا که استاندار کهگیلویه و بویراحمد از یک سهل‌انگاری معمول در میان عمده مدیران این استان پرده برداشت.

مدیرانی که از شب قدر بودجه بی‌بهره ماندند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، همواره در نشست‌ها و جلسات اداری مطالبی میان اعضا رد و بدل می‌شود که اگر چه در متن نیستند ولی اثرگذاری به مراتب بیشتری به نسبت متن دارند.

نشست شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز در همین ارتباط، حاشیه‌های جالبی داشت.

در این نشست که به منظور بررسی مشکلات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، علی‌پور، مدیر این دانشگاه، از بی‌پولی و نبود فضاهای آموزشی و خوابگاهی خبر داد و گفت: اگر نبود همت و غیرت همکاران، دانشگاه فرهنگیان در همان روزهای نخست تعطیل می‌شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، بعد از آنکه فریادهای بی‌پولی و مشکلات این دانشگاه را شنید از علی‌پور پرسید که در بودجه سال 93 چه اعتباراتی برای شما در نظر گرفته شد و آیا در این زمینه پیگیری کردید؛ پاسخ علی‌پور به خادمی موجب شد تا بگوید: این خیلی بد است که یک مدیر این همه مشکل داشته باشد ولی از روند اختصاص بودجه به دستگاهش بی‌اطلاع باشد.

آب پاکی که روی دست مدیران کهگیلویه و بویراحمد ریخته شد

خادمی گفت: در این دو هفته باید تهران می‌بودید و در راهروهای وزارتخانه و سازمان‌های بودجه‌ای؛ نتیجه نشستن پشت میزهای مدیران همین مشکلات فعلی است که می‌بینیم آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان پاسخی ندارند.

مقام ارشد اجرایی این استان آب پاکی هم روی دست همه مدیران ریخت و خطاب به همه آن‌ها گفت:‌ اگر در این دو هفته طلایی تهیه بودجه کاری کردید که کردید اگر نه تا آبان سال آینده حرف زدن از بودجه و مشکلات و اعتبار ملی خارج از چارت مصوب قبلی بیهوده است.

البته خادمی مدیران کم‌کار را هم به طور کامل ناامید نکرد و گفت: در این مدت نیز برای الحاقیه‌ها و هر روشی که به جذب پول در بودجه 93 کمک می‌کند، تلاش کنید.

پاسخ علی‌پور به استاندار نیز جالب بود؛ او گفت: مشکل ما پیگیری بودجه نیست بلکه مشکل ما این است که پایه بودجه دانشگاه فرهنگیان کشور ناچیز است تا چه برسد به دانشگاه این استان!

پرده برداشتن از یک سهل‌انگاری عمده در بین مدیران/ کسی از تهران برای شما و مشکلاتتان پول نمی‌فرستد

پرده برداشتن خادمی از یک سهل‌انگاری معمول در بین مدیران کهگیلویه و بویراحمدی از حواشی جالب این نشست بود. خادمی بیان کرد: مدیران این استان باید روند بودجه‌گیری و جذب بودجه را یاد بگیرند تا با آشنایی به این موضوع مهم، بتوانند سهم این استان را از بودجه ملی افزایش دهند.

وی گفت:‌ وقتی مدیران ما این روند را نمی‌دانند باید بدانند که کسی از تهران برای آن‌ها و مشکلاتشان پولی نمی‌فرستد.

خادمی تأکید کرد: اگر ما می‌خواهیم دانشگاه داشته باشیم باید برویم و با اصرار و پیگیری ردیف‌های ملی بگیریم.

وقتی رئیس دانشگاه فرهنگیان از نوشتن چند نامه و مکاتبه با چند مسئول حرف زد، خادمی گفت: استناد به یک مکاتبه اداری سودی ندارد باید تا گرفتن مجوز ماده 215 از تهران به پشت میزهای خود بر نگردید.

برق و گاز دانشگاه را قطع کردند/مأموریت جالب علی‌پور در قدردانی از تاجگردون

از دیگر حواشی این نشست، گلایه علی‌پور از شرکت‌های برق و گاز بود؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان در این زمینه گفت:‌ شرکت برق چندین مرحله برق را بر سر این دانشگاه و مواد غذایی فاسدشدنی‌اش در آشپزخانه خوابگاه‌ها قطع کرد و شرکت گاز نیز چندین بار برای قطع گاز این دانشگاه اقدام کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: شرکت برق و گاز تا رفع مشکلات این دانشگاه نباید فشاری به آن برای پرداخت قبوضش وارد کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین از بدهی‌های فراوانش به اصناف مختلف، بازاریان و مالکان ساختمان‌های اجاره‌ای خوابگاه‌ها حرف زد و گفت: حیات این دانشگاه به حمایت مقام ارشد اجرایی و تیم مدیریتی این استان بستگی دارد.

قدردانی ویژه رئیس دانشگاه فرهنگیان از غلامرضا تاجگردون، نائب رئیس کمیسیون بودجه از دیگر حواشی این نشست بود؛ علی‌پور گفت: مسئولان دانشگاه فرهنگیان کشور از من خواستند که در یک جمع مهم از تلاش‌های وی برای اختصاص بودجه به این دانشگاه قدردانی کنم که امروز این کار را انجام می‌دهم.

علی‌پور البته این را هم گفت:‌ که علی‌رغم اختصاص بودجه‌های نسبتا" خوبی به دانشگاه فرهنگیان کشور با پیگیری‌های تاجگردون ولی بخش زیادی از این پول تخصیص پیدا نکرد.

* مدیرانی که از شب قدر بودجه بی‌بهره‌اند/ انتقادات علی‌پور از استانداران وقت

خادمی نیز بر استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در پیگیری و اختصاص بودجه‌های مناسب تأکید کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پیگیری‌های خوب برخی مدیران و سفر مشترک آن‌ها به تهران برای رایزنی و پیگیری بودجه‌های مناسب در سال 93 گفت: البته برخی مدیران از شب قدر بودجه به خوبی استفاده نکردند و از این فرصت طلایی جذب بودجه بی‌بهره ماندند.

از دیگر حواشی این نشست، اعتراف رئیس دانشگاه فرهنگیان بود؛ او گفت: فلسفه تأسیس این دانشگاه تربیت معلمان خوب و متخصص بود ولی با این امکانات ناچیز و بی‌پولی و بی‌خوابگاهی چه کاری می‌شود انجام داد!

علی‌پور از استاندار قبلی نیز تلویحا" انتقاداتی داشت؛ او گفت: در یک سال گذشته با پیگیری‌های فراوان حتی یک بار نتوانستم استاندار وقت را ببینم.

انتقادات علی‌پور به استاندار سابق ختم نشد و او به مدیریت نیکزاد نیز انتقاد کرد و گفت: هیچ‌کدام از مصوبات دولت در خصوص دانشگاه فرهنگیان در این استان انجام نشد.

---------------------------

حاشیه‌نگاری از کریم بنام

---------------------------

انتهای پیام/82005/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول