اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه شیراز اظهار امیدواری شد

حاکمیت تدبیر و عقلانیت در انتصابات وزارت علوم

چهار تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز، با صدور بیانیه‌ای اظهار امیدواری کردند که تدبیر و عقلانیت در تصمیمات و انتصابات وزارت علوم پررنگ‌تر از همیشه باشد.

حاکمیت تدبیر و عقلانیت در انتصابات وزارت علوم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، چهار تشکل دانشجویی دانشگاه شیراز در بیانیه‌ای که پیرامون تغییر رئیس این دانشگاه به صورت مشترک صادر کردند آورده‌اند: دانشگاه شیراز از دیرباز به عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های کشور و اینک نیز به عنوان یکی از دانشگاه‌های مادر در سطح کشور شناخته می‌شود.

در این بیانیه تصریح شده است: در پیش گرفتن مسیر رشد علمی، وجود شور و نشاط سیاسی فرهنگی، تعامل هرچه بیشتر دانشجویان با مسئولان دانشگاه و... همگی از جمله نیازهای یک دانشگاه بوده که این امر در مورد دانشگاه شیراز نیز صادق است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: با روی کار آمدن دولت یازدهم و در پیش گرفتن سیاست تغییر مدیران، زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر رئیس دانشگاه شیراز نیز به گوش می‌رسد.

این دانشجویان در بیانیه خود از وزیر علوم خواسته‌اند چنانچه قصد انتصاب رئیسی تازه برای دانشگاه شیراز را دارد فردی ولایی، مؤمن، متخصص، پاکدست و ... را به ریاست آن منصوب کند.

در بخشی از این بیانیه بیان شده است: بدون شک خط قرمز قاطبه دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارمندان دانشگاه، انتصاب فردی با سابقه تاریک در ایام فتنه 88 است و چنانچه وزارت علوم قصد داشته باشد شخصی که امتحان خود را با شکست پس داده، سابقه اجرایی خوبی ندارد و همچنین در فتنه نیز دست داشته به ریاست دانشگاه شیراز منصوب کند، با واکنش شدید عموم دانشگاهیان مواجه خواهد شد.

در بخش پایانی این بیانیه اظهار امیدواری شده است که تدبیر و عقلانیت در تصمیمات و انتصابات وزارت علوم پررنگ‌تر از همیشه باشد.

به گزارش فارس، بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز و مجمع یادواره شهدای دانشجویان دانشگاه شیراز از جمله امضاکنندگان این بیانیه هستند.

انتهای پیام/2448/س/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول