اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

وضعیت کنونی میناب شایسته قدمت این شهرستان نیست

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: وضعیت کنونی میناب شایسته قدمت و توانمندی این شهرستان نیست.

وضعیت کنونی میناب شایسته قدمت این شهرستان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم آبادی صبح امروز در مراسم یادواره شهدای دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز میناب با بیان این که میناب از شهرستان‌های با ظرفیت هرمزگان به شمار می‌رود، اظهار داشت: شهرستان میناب دارای جمعیتی آماده، با استعداد و نیروهای خلاق و فعالی است و پیرترین دانشگاه در این شهر دارای 14 سال عمر دارد.

وی که در جمع دانشجویان دانشگاه‌های میناب سخن می‌گفت، با طرح این پرسش که مشکل عقب‌افتادگی میناب در کجاست، افزود: هر مینابی که به این شهر دلبسته و به فکر فرزندان آن است، باید در پاسخ به این پرسش اندیشه کند.

امام جمعه بندرعباس با ذکر این مطلب که "همواره بر این باور هستم که کنار هم نبودن بزرگ‌ترین خطر و آفت را برای میناب به ارمغان آورده"، یکپارچگی را تنها نقطه پیشرفت این شهرستان دانست و گفت: نباید به دنبال اختلاف و تفرقه بود.

نعیم‌آبادی در ادامه با اشاره به سخنی از امام خمینی (ره) که می‌فرماید اگر تمام انبیای الهی یک جا جمع شوند، حتی یک اختلاف با یکدیگر ندارند و حرفشان یکی است، تصریح کرد: اهانت نسبت به هم و اختلاف و دسته‌بندی برای حذف یکدیگر عملی پست و شیطانی است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کوچک‌ترین شهرهای ایران عمر دانشگاه و مراکز آموزش عالی در آنها به 30 سال می‌رسد، گفت: میناب چه از نظر تاریخی و چه در سایر حوزه‌ها دارای قدمت فراوانی است، ولی پیرترین دانشگاهش تنها 14 سال سن دارد.

وی همچنین به راه‌اندازی حوزه‌های علمیه در شهرستان‌های بندرلنگه و حاجی آباد و جزایر قشم و کیش طی سال‌های گذشته اشاره کرد و افزود: میناب دارای پیشینه فرهنگی و مذهبی قوی و فراوانی است، ولی حوزه علمیه آن سال گذشته تنها با هشت طلبه آغاز به کار کرده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان همچنین با درخواست از اندیشمندان مینابی برای چاره‌اندیشی و تدبیر در راستای رفع مشکلات سد راه توسعه و پیشرفت در این شهرستان، نشاط میناب را در گرو همت اندیشمندان و صاحب نظران این شهر دانست و گفت: میناب قهرمان نباید افسرده باشد و باید برای جوانان و آینده‌اش کاری کرد.

وی با تاکید بر اینکه میناب را باید مینابی دریابد، افزود: آبادانی میناب مشروط به همدلی و اتحاد است و اگر انسجام، وحدت و یکپارچگی نباشد "بیمارستان میناب بیمار و خیابان‌هایش هم تب مالت می‌گیرد".

نعیم‌آبادی با انتقاد از تعریف واژه کار در جامعه، به تشریح فلسفه علم پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه باید رابطه دانش و میزنشینی را قطع و رابطه دانش و کار را در جامعه برقرار و مستحکم کند.

وی افزود: علم به معنای پشت میز نشستن نیست و با پشت میزنشینی مشکل اشتغال و کار نیز حل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در ادامه با بیان این که دیروز کار و فعالیت با بیل بود و قلمی وجود نداشت، ولی امروز قلم هست و بیل‌ها به فراموشی رفته است، گفت: وقتی بیل عالمانه از زندگی‌ها حذف شود سنگ قبر، عبا و تسبیح و تخم مرغ از چین و گوشت هم از آلمان می‌آید.

نعیم آبادی زندگی بدون کار و تلاش را خجالت آور و خارج از مسیر عنوان کرد و افزود: زمانی تورم از جامعه رخت بر می‌بندد که تولید شکوفا شود.

وی گفت: اساتید و نخبگان باید در کنار درس دانشگاه، درس زندگی و تلاش را نیز ارائه کنند.

امام جمعه بندرعباس افزود: جوانان و اساتید باید بکوشند رابطه بین علم و میزنشینی قطع شود، چرا که اگر در منطقه کار وجود نداشت، سه میلیون افغانی برای کار به اینجا نمی‌آمدند.

نعیم آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز غرب فاسد اگر زورگویی می‌کند، به این دلیل است که در برخی علوم به جاهایی دست یافته که هنوز ما به آن نرسیده‌ایم و در بخش‌هایی که دشمنان از ایران اسلامی ترس و واهمه دارند، به خاطر برتری علمی کشور است.

نعیم آبادی علم را وسیله مناسبی برای تسلط بر طبیعت معرفی کرد و گفت: با علم باید بر طبیعت تسلط یافت، نه اینکه از آن فرار کرد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری همچنین افزود: دولت نیز باید در حوزه اشتغال مردانه کار کند و اقشاری نظیر کشاورز باید به گونه‌ای حمایت شوند که موجبات دلسردی آنان فراهم نشود.

انتهای پیام/88004/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول