اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت روزهایی به نام دانشجو

جهاد در عرصه علم و اقتصاد وظیفه دانشجوی امروز است

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان گفت: وظیفه امروز دانشجو جهاد در عرصه علم و اقتصاد است.

جهاد در عرصه علم و اقتصاد وظیفه دانشجوی امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی صالحی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان به مناسبت روز 16 آذر روز دانشجو پیرامون مهم‌ترین رسالت دانشجوی امروز اظهار داشت: وظیفه امروز دانشجو همانطور که رهبری معظم انقلاب مشخص کرده‌اند جهاد در عرصه علم و اقتصاد است.

وی عنوان کرد: حرکت علمی کشور که مدیون و مرهون دانشگاه و دانشجو است نباید متوقف شود و فضای علمی باید فضای قالب در دانشگاه‌ها و موسسات علمی کشور باشد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند و با توجه به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید دانست که اقتصاد نیاز به حماسه سازی دارد که دانشجویان به عنوان علمداران و پیش قراولان عرصه علم باید زمینه را برای اقتصاد مقاومتی و رقم خوردن حماسه اقتصادی از طریق توجه به اقتصاد دانش بنیان را فراهم کنند.

وی در مورد فضای دانشگاه و جریانات دانشجویی تصریح کرد: دانشجو همواره باید ذات پرسشگر داشته باشد و آمد و شد دولت‌ها و مسئولان بر این وظیفه سنگین دانشجویی که مطالبه در زمینه‌های مختلف است سایه نیندازد چرا که دانشجو زبان گویای جامعه است.

صالحی در مورد برخی انتصابات در مجموعه‌های دولتی افزود: حضور فتنه گران و کسانی که در سال 88 آن ضربه عظیم را به ملت و نظام اسلامی زدند در هیچ مجموعه‌ای قابل توجیه نیست و حضور چنین افرادی در مجموعه‌های حساسی چون وزارت علوم و دانشگاه‌ها سبب می‌شود که دانشگاه و دانشجو از هدف اصلی که کسب علم و تلاش برای پیشرفت علمی کشور است دور شده و دانشگاه در دام احزاب و گروه‌های سیاسی بیفتد.

وی ابراز داشت: امروز یکی از مطالبات جدی جنبش‌های دانشجویی از دستگاه قضایی کشور محاکمه سران خیانت کار فتنه 88 است.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان متذکر شد: نگاه رئیس جمهور و مجموعه هیئت دولت باید به دانشگاه‌ها نگاه عملی باشد و از دانشجو و دانشگاه برای حل مشکلات کشور استفاده شود؛ رویه آزاداندیشی و کرسی‌های آزاداندیشی باید ادامه پیدا کند و همچنین از دولت انتظار می‌رود در راستای طرح اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی گام‌های محکم و بلندی بردارد.

این مسئول در پایان اذعان داشت: نگاه ریزبین و پرسشگر جنبش‌های دانشجویی، تحولات و مناسبات سیاسی و دیپلماتیک را دنبال می‌کند و دانشجویان همیشه حامی حقوق مردم، کشور و نظام اسلامی خواهند بود.

انتهای پیام/63001/ن30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول