اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در هرمزگان مطرح کرد

خطر ورود فرهنگ فردیت در جامعه

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نسبت به خطر ورود فرهنگ فردیت و بی‌دردی نسبت به یکدیگر در جامعه هشدار داد.

خطر ورود فرهنگ فردیت در جامعه

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در آئین سومین یادواره شهدای دانشجو در جمع دانشجویان مینابی با طرح این سئوال که آیا رسالت دانشجو در سال 1332 به اتمام رسید، اظهار داشت: اگر وظیفه و رسالت این قشر به پایان رسیده بود که هر ساله در 16 آذرماه برنامه‌ای برای گرامیداشت دانشجو برپا نمی‌شد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشجو باید به رسالتش در اوضاع کنونی واقف و آشنا باشد، افزود: اگر در آن سال‌ها دانشجویان برای مانع شدن حضور مقامات آمریکایی فریاد زدند؛ دانشجوی امروز نیز برای جلوگیری از ورود فرهنگ غرب و آمریکایی به کشور فریاد برآورد.

نعیم‌آبادی در ادامه، سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون شناخت و بصیرت را مورد بحث قرار داد و گفت: علاوه بر دشمن شناسی، فرهنگ دشمن را نیز باید شناخت.

امام جمعه بندرعباس همچنین به تشریح برخی فرهنگ‌های غرب پرداخت و از فردگرایی به عنوان شاخص‌ترین برنامه‌های فرهنگ غرب نام برد.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری افزود: فردیت و اومانیسم به معنای مقبولیت مساوی با مشروعیت است که هم اکنون توسط غربی‌ها به دیگر کشورها صادر می‌شود.

وی با اعلام هشدار خطر ورود فرهنگ بی دردی نسبت به یکدیگر و رواج فردیت در جامعه اظهار داشت: دانشجوی امروز باید همانند دانشجوی سال 1332 در مقابل فرهنگ منحط غرب فریاد بزند.

نعیم‌آبادی گفت: هر جامعه‌ای که واژه‌های "به من چه و به تو چه "در آن رواج پیدا کند در فرهنگ ننگین غربی فرو رفته است.

وی نسبی‌گرایی و فردگرایی را مهم‌ترین ویژگی فرهنگ غرب دانست و اظهار داشت: اندیشه فردیت، انسان‌ها را در جهان و جوامع غربی تنها گذاشته و او را غریب کرده است.

سومین یادواره شهدای دانشجو به همت مراکز آموزش عالی فعال در میناب و در دانشگاه پیام نور مرکز این شهرستان برگزار شد.

شهیدان عباس صداقت زاهدی، هدایت‌الله عسکری و منصور صالحی دمشهری از شهدای دانشجوی میناب هستند که در نبرد با دشمن بعثی به فیض شهادت نائل شدند.

انتهای پیام/88004/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول