اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر هماهنگی امور زنان ترویج روستایی گیلان:

20 درصد زنان روستایی گیلان تحصیلات دانشگاهی دارند

مدیر هماهنگی امور زنان ترویج روستایی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: 20 درصد زنان روستایی گیلان تحصیلات دانشگاهی دارند.

20 درصد زنان روستایی گیلان تحصیلات دانشگاهی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نرگس یاحقی عصر امروز در نخستین جلسه کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به پیشرفت در عرصه‌های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: 50 درصد جمعیت روستایی استان را زنان تشکیل می‌دهند.

وی پنج درصد از زنان روستایی گیلان را بی‌سواد عنوان کرد و افزود: 37 درصد زنان روستایی استان دارای مدرک دیپلم هستند و 20 درصد زنان در روستاها تحصیلات دانشگاهی دارند.

یاحقی از برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی زنان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در روستاهای گیلان خبر داد و بیان کرد: شناسایی کارآفرینان و شرکت زنان روستایی در فعالیت‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری دهه فجر انقلاب اسلامی در استان است.

*گیلان 9500 خانوار عشایری دارد

مسئول عشایر سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در جلسه مذکور به وجود 9 هزار و 500 خانوار عشایر در استان اشاره کرد و گفت: عشایر گیلان در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال، فومن، رودبار و شفت سکونت دارند.

سید علی نعیمی با بیان اینکه 55 هزار نفر جمعیت عشایری در گیلان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: یک‌میلیون و 200 هزار واحد دامی توسط عشایر استان پرورش داده می‌شود.

وی بیشترین کوچ عشایر گیلان را 100 کیلومتر دانست و خاطرنشان کرد: گیلان کوچ خارج از استانی ندارد.

نعیمی با اشاره به تامین 35 درصد پروتئین کشور توسط عشایر، یادآور شد: عشایر گیلان با شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... فاصله دارند.

این مسئول، برگزاری جشن انقلاب با حضور عشایر همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی را از جمله برنامه‌های کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در شرق و غرب گیلان عنوان کرد.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول