اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان خبر داد

21 میلیارد ریال سهم گنبدکاووس از اعتبارات حوادثی

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: از مجموع اعتبارات حوادثی سال گذشته، 21 میلیارد ریال به شهرستان گنبدکاووس اختصاص یافت.

21 میلیارد ریال سهم گنبدکاووس از اعتبارات حوادثی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در نشست با فرماندار و نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این اعتبار در بخش بازسازی و پیشگیری به دستگاه‎های عملیاتی مرتبط از جمله آب منطقه‎ای، راه و شهرسازی، هلال احمر، جهاد کشاورزی و شهرداری گنبدکاووس اختصاص یافت تا در این شهرستان هزینه شود.

مبنای اختصاص اعتبارات حوادثی میزان خسارت وارده به مناطق است

وی خاطرنشان کرد: از مجموع اعتبارات درخواستی استان در سال 1391 تنها 330 میلیارد ریال اعتبار حوادثی به استان اختصاص یافت که بر مبنای خسارت وارده به شهرستان‌ها این اعتبارات توزیع شد.

سمیعی ادامه داد: این اعتبارات بر اساس برگزاری جلسات متعدد کارشناسی با دستگاه‎های عملیاتی مرتبط با موضوع سیل و خسارات وارده توزیع شده است.

وی یادآور شد: با توجه به این موضوع و میزان خسارت وارده به شهرستان گنبدکاووس، سهم اختصاص داده شده به این شهرستان در حد مطلوب ارزیابی می‎شود.

تاکید بر پیگیری اعتبارات حوادثی ملی

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، توزیع اعتبارات حوادثی را بعد از وقوع حادثه منطبق بر میزان خسارت وارده به مناطق قلمداد کرد و اذعان داشت: طبیعی است طبق قانون شهرستان‎هایی که بابت حادثه سیل در سال 1391 خسارت بیشتری متحمل شده‎اند، از اعتبارات بیشتری بهره‎مند شوند.

سمیعی تصریح کرد: سیلاب‎های فصلی در سال گذشته مجموعا یک هزار و 100 میلیارد ریال به بخش‎های مختلف این استان خسارت وارد کرد که 700 میلیارد ریال آن توسط وزارت کشور و هیئت دولت تصویب شد اما در نهایت 330 میلیارد ریال آن در سال گذشته و طی دو مرحله به این استان تخصیص یافت.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تاکید بر ارسال به موقع گزارش خسارت‎های وارده، حداکثر تا پنج روز توسط دستگاه‎های اجرایی و فرمانداری‎ها به مدیریت بحران استان اضافه کرد: ملاک بهره‎مندی از اعتبارات حوادثی، گزارش به موقع میزان خسارات حداکثر ظرف پنج روز توسط دستگاه‌های اجرایی استان است.

وی در پایان با تشکر از پیگیری اعتبارات حوادثی توسط نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار می‎رود مجمع نمایندگان استان، همچون گذشته نسبت به پیگیری مطالبات استان در حوزه اعتبارات حوادثی در سطح ملی کوشا باشند.

انتهای پیام/83002/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول