اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

رسالت دانشجو مصون نگاه داشتن جامعه از کج‌روی‌ها است

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشجو با مطالبه‌گری بحق و نقد کارشناسی و منصفانه می‌تواند به جامعه آرامش و مسئولان جامعه را روشن و سیاستگذاری معینی انجام دهد تا جامعه از کج‌روی‌ها دوری گزیند.

رسالت دانشجو مصون نگاه داشتن جامعه از کج‌روی‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صبح امروز مراسم بزرگداشت 16 آذرماه، روز دانشجو در تالار مولوی دانشگاه کردستان و با حضور جمع کثیری از دانشجویان و اساتید دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه کردستان طی سخنانی 16 آذر را نماد استقلال‌خواهی، استکبارستیزی و دفاع از منافع ملی شناخته شده در جامعه ایرانی عنوان کرد.

جهانشیر امینی با بیان اینکه 16 آذر روزی بزرگ در تاریخ است آن را متعلق به قشر جوان و فرهیخته ایران دانست و گفت: دانشجو، همواره در گذشته در تاریخ ایران نقش‌آفرین بوده و در زمان حال نیز به همین شکل مسیر پیشرفت را برای جامعه ایرانی مشخص کرده است.

وی افزود: دانشجو با مطالبه‌گری بحق و نقد کارشناسی و منصفانه می‌تواند به جامعه آرامش و مسئولان جامعه را روشن و سیاستگذاری معینی انجام دهد تا جامعه از کج‌روی‌ها دوری گزیند.

رئیس دانشگاه کردستان دانشجو را فردی استکبارستیز و فسادستیز دانست و گفت: دانشجو ناهنجاری‌های اجتماعی را به مسئولان گوشزد می‌کند و آنها را در مسیر صحیح راهنمایی می‌کند.

امینی تصریح کرد: دانشجو در تحقق انقلاب اسلامی نقش اساسی داشت و در جنگ هشت ساله از کیان و تمامیت ارضی کشور به خوبی دفاع کرد، به گونه‌ای که در کنار سایر اقشار اجازه نداد ذره‌ای از خاک پاک میهن به دست بیگانگان بیفتد.

وی با بیان اینکه دانشجویان در دوران سازندگی به تحصیل دانش بیشتر همت گمارده‌اند گفت: امروز دانشجویان با حرکت در مرزهای دانش و طلب علم خود از استقلال کشور حمایت می‌کنند.

رئیس دانشگاه کردستان با یادآوری نامگذاری امسال به نام سال حماسه سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: مردم و به ویژه قشر دانشگاهی کشور با حضور آگاهانه و تأثیرگذار و با بصیرت و وحدت‌بخش خود حماسه سیاسی را تحقق بخشید.

امینی افزود: امروزه دانشجویان با حرکت در قلمرو دانش، خودکفایی و استقلال کشور را به بار می‌آورند و با خودباوری نشأت گرفته از آموزه‌های امام و انقلاب به دستاوردهای بزرگی رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: در بسیاری علوم مرزهای دانش به وسیله دانشجویان و متخصصان کشور درنوردیده شده و به افتخاراتی نائل آمده‌ایم که تصور آن پیش از این ممکن نبود.

رئیس دانشگاه کردستان گفت: دانشجوی آگاه با دوری از سستی و تنبلی تلاش می‌کند با نشاط سیاسی و با حضور به موقع خود در عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی را پویا نگه دارد.

امینی اظهار کرد: تضمین استقلال کشور و صیانت از آرمان‌های اسلام و انقلاب از مهمترین موضوعاتی است که دانشجوی ایرانی باید در راستای حفظ آن بکوشد.

وی حضور اخیر دانشجویان در اطراف سایت فردو و حلقه اتحاد آنها را نشانه درک درست سیاسی قشر دانشگاهی جامعه دانست و گفت: این موضوع نشانه زمان‌شناسی و تیزبینی آنها است.

رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه مسیر جامعه امروز در دست دانشجویان است گفت: همچنان که این قشر در دهه‌های گذشته با حضور خود موجب ارتقای جامعه شده در آینده هم باید این رویه را دنبال کند.

در پایان این مراسم از 227 نفر از فعالان فرهنگی تقدیر شد.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول