اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت وزارت علوم صورت می‌گیرد

ارائه رشته جغرافیا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور ملایر

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از سال آینده در رشته جغرافیا خبر داد و گفت: در صورت موافقت وزارت علوم این رشته در دانشگاه پیام نور ملایر ارائه می‌شود.

ارائه رشته جغرافیا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور ملایر

اکبر شاملو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به روز دانشجو در 16 آذرماه اظهار داشت: دانشجویان امروز باید محرک اصلی محورهای علمی و فرهنگی جامعه باشند.

وی با برشمردن فواید علم و دانش افزود: علم زمانی سودمند و دارای معنی می‌شود که خود، بتوانیم تولیدکننده علم باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر ابراز داشت: علم‌آموزی باید در راستای تقویت معنویت و به سمت ارزش‌ها حرکت کند و از علم تقلیدی پرهیز شود.

وی تولید علم را نیاز امروز جامعه برای رشد و پویایی برشمرد و گفت: این امر با تلاش و پشتکار و اتکا به یافته‌های خود محقق می‌شود.

شاملو تصریح کرد: کشور ما با داشتن افراد نخبه و استعدادهای فراوان می‌تواند به عنوان یکی از قدرتمندترین قطب‌های علمی دنیا تبدیل شود.

وی گفت: در بسیاری از موارد نیز امروز شاهد موفقیت‌های فرزندان ایران‌زمین در عرصه‌های مختلف هستیم و توانسته‌ایم ایرانی بودن خود را به رخ جهانیان بکشیم.

رئیش دانشگاه پیام نور ملایر با اشاره به اینکه امروز وظیفه دانشجویان گذشتن از پل مشکلات است بیان کرد: کمبودها و مشکلات در همه جا وجود دارد و مهمترین راه عبور از مشکلات تمرکز بر روی پشتکار و عمل است که باید در بین دانشجویان تقویت شود.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌های ما باید به سمتی حرکت کنند که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بعد از فراغت از تحصیل دچار سردرگمی نشوند افزود: رشته‌های دانشگاهی باید با بازار کار منطبق باشد.

شاملو تصریح کرد: باید رشته‌های جدید و مورد نیاز جامعه به جای رشته‌های اشباع شده جایگزین شود تا دانشجویان به سمت رشته های برخوردار از بازار کار هدایت شوند.

وی از وجود 25 رشته، گرایش در دانشگاه پیام نور ملایر خبر داد و افزود: از این تعداد رشته 24 رشته گرایش در مقطع کارشناسی و یک رشته نیز در مقطع کارشناسی ارشد است.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر از تحصیل 3 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه پیام نور مرکز ملایر خبر داد و ابراز داشت: از این تعداد 250 نفر در مقطع کارشناسی ارشد رشته ادبیات  هستند.

وی با بیان اینکه برای ایجاد رشته کارشناسی ارشد در هر دانشگاه باید قوانین و شرایط یک دانشگاه مورد تائید قرار گیرد گفت: در این زمینه دانشگاه پیام نور ملایر برای ایجاد رشته جغرافیا گرایش برنامه‌ریزی روستایی در مقطع کارشناسی ارشد توانسته موافقت سازمان مرکزی پیام نور را بگیرد.

شاملو اضافه کرد: این مجوز برای تصویب به وزارت علوم ارسال شده که در صورت تصویب و موافقت وزارت علوم از مهرماه سال آینده پذیرش دانشجو در این رشته در دانشگاه پیام نور ملایر عملی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال این هستیم تا بتوانیم در آینده نزدیک در رشته‌های مدیریت و روانشناسی نیز پذیرش دانشجوی ارشد را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه پیام نور ملایر از پیشرفت 40 درصدی ساختمان فرهنگی شهیدچمران این دانشگاه خبر داد و گفت: این ساختمان در حال حاضر تا اسکلت پیش رفته که منتظر مناقصه سازمان مرکزی برای ادامه تکمیل طرح هستیم.

وی مهمترین اولویت‌های کاری دانشگاه  پیام نور ملایر را تجهیز کتابخانه، تجهیز سایت‌های عمومی، فراهم آوردن امکانات رفاهی دانشگاه و امکانات ورزشی و فعال کردن انجمن‌های علمی دانشگاه برشمرد.

شاملو از فعالیت 17 انجمن و کانون علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تجهیز نمازخانه دانشگاه، خرید 40 دستگاه رایانه جدید با سیستم‌های پیشرفته برای استفاده دانشجویان به ویژه رشته های مرتبط با کامپیوتر، دفتر خدمات کامپیوتری در دانشگاه و تجهیز بوفه دانشگاه از اقدامات انجام شده از سال گذشته تاکنون در دانشگاه ملایر بوده است.

وی یکی از عمده مشکلات دانشجویان دانشگاه پیام نور ملایر را مشکل تردد دانشجویان برشمرد و ابراز داشت: کمبود وسایل نقلیه و تاکسی در مسیر دانشگاه مشکلی است که دانشجویان از آن گله دارند که تا کنون نیز پیگیری‌های زیادی در این زمینه با دستگاه های مرتبط صورت گرفته اما همکاری لازم در این زمینه نشده است.

انتهای پیام/89013/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول