اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

سهم بخش تعاون در اقتصاد مازندران 2 درصد بیشتر از متوسط کشوری است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: سهم بخش تعاون در اقتصاد استان مازندران دو درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

سهم بخش تعاون در اقتصاد مازندران 2 درصد بیشتر از متوسط کشوری است

علی بابایی کارنامی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به این مطلب که موازی کاری و عدم شفاف شدن جایگاه و متولی و اختیارات از مشکلات در فعالیت های بخش تعاون است، گفت: برخی از اختیارات تعاونی در بین چند دستگاه وجود دارد و تشکیل و هدایت و حمایت از وظایف بخش تعاون است.

* سهم تعاون در اقتصاد استان مازندران 7 درصد است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با تاکید بر اینکه نقش دستگاه‌های مختلف در فعالیت‌های تعاونی برجسته است، افزود: تمرکز در مدیریت شرکت‌های تعاونی توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌تواند ما را در دستیابی به سهم 25 درصد در اقتصاد کمک کند.

وی با بیان اینکه سهم تعاون در اقتصاد استان مازندران دو درصد بیشتر از متوسط کشوری است، خاطر نشان کرد: سهم تعاون در اقتصاد استان مازندران هفت درصد و در اقتصاد کشور برابر با پنج درصد است که برای رسیدن به هدف 25 درصد در برنامه پنجساله پنجم فاصله طولانی دارد.

* نرخ بیکاری استان مازندران برابر با 9 ممیز 8 دهم درصد است

بابایی خواستار افزایش نقش فرمانداران در افزایش نقش بخش تعاون در اقتصاد شد و گفت: فرماندار به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان می تواند نقش مهمی در توسعه بخش تعاون داشته باشد.

عضو شورای اداری استان مازندران با بیان اینکه سرشماری مرکز آمار به عنوان معیار بیان نرخ بیکاری استان، افزود: نرخ بیکاری استان مازندران برابر با 9 ممیز هشت دهم درصد و نرخ بیکاری شهرستان سوادکوه برابر با 22 درصد است.

*اشتغالزایی 150 هزار نفر در شرکت هایی تعاونی مازندران

وی به برنامه ریزی شورای عالی اشتغال کشور برای اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای اختصاص به بخش تعاون کشور خبر داد و یادآوری کرد: وزارت تعاون با نظر رئیس جمهور و با مشارکت بانک مرکزی در قالب شورای عالی اشتغال برای صیانت از اشتغال موجود و حمایت از پروژه هایی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی برنامه ریزی کرده است که سیاست های این بخش تا دی ماه به ما ابلاغ خواهد شد.

بابایی به اشتغالزایی 150 هزار نفری در بخش تعاون کشور اشاره و خاطر نشان کرد: 12 هزار تعاونی در استان مازندران حضور دارند که 7 هزار شرکت فعال و 5 هزار شرکت دیگر راکد یا نیمه فعال است.

انتها ی پیام/86015/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول