اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

کاهش قیمت‌ها با تقویت تعاونی‌های بویین زهرا

تعاونی‌های روستایی به عنوان بخشی مهم و تأثیرگذار در اقتصاد روستایی مورد اهمیت و توجه مستمر قرار دارند.

کاهش قیمت‌ها با تقویت تعاونی‌های بویین زهرا

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، تعاون‌های تولید و مصرف به عنوان موتور محرک ایجاد بستر اقتصادی در روستاها صاحب اهمیت هستند کما اینکه این مرکز ثقل و پاسخگویی به روستانشینان به مانند بانک و مراکز تجاری قرار دارد.

شهرستان بویین زهرا با دارا بودن نقاط روستایی گسترده سهم چشمگیر را در تولید و چرخه کشاورزی بر عهده داشته و از این رو توسعه تعاونی‌های توافقی برای کشاورزان و روستائیان از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

توسعه سطح خرید توافقی محصولات زراعی و باغی کشاورزان شهرستان بویین زهرا نیز یکی از نیازها است که تعاونی‌ها با جدیت آن را دنبال می‌کنند.

احد احمدی در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اهمیت گسترش تعاونی‌ها در شهرستان بویین زهرا را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از همین رو انتظار می‌رود تا مسئولان نسبت به خرید مناسب محصولات به صورت توافقی از روستائیان شهرستان بویین زهرا اقدام کنند.

فرماندار شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: همچنین تعاونی‌ها باید با رعایت اصول ابلاغی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر روستائیان از امکانات مصرفی اقدامات لازم را انجام دهند.

ناطق معین‌الدین در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به اینکه عضویت روستائیان در تعاونی‌های خرید و فروش نتایج قابل توجهی تاکنون در استان قزوین در برداشته است، اظهار داشت: با توجه به ضرورت توسعه تعاونی‌ها در شهرستان‌ها و روستاها نیاز است تا نسبت به بکارگیری توانمندی‌ها در این عرصه نیز مانند دیگر عرصه‌ها از سوی روستائیان اقدام صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین با تأکید بر اینکه مدیران تعاون روستایی در شهرستان‌ها باید اثرگذاری فعالیت‌های خویش را در نزدیکی به کشاورزان و روستائیان بیشتر کنند، ابراز داشت: از همین رو توصیه می‌شود تا روستائیان با حضور در تعاونی‌ها نسبت به ارتباط دایم با تعاونی‌ها اقدام کنند.

معین‌الدین با بیان اینکه فرهنگ تعاونی باید در میان اقشار کشاورزان ایجاد شود، عنوان کرد: به همین منظور سازمان تعاون روستای گام‌هایی را بر طبق سیاست‌های ابلاغی برای این منظور برداشته است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین با تأکید بر اینکه توزیع عادلانه ثروت جزو اهداف تعاون روستایی است، ابراز داشت: به همین منظور احیای تعاونی‌ها در روستاهای استان از جمله اهداف و سیاست‌های مهم و پیش رو است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در نیمه نخست سال جاری در حوزه تعاون روستایی ابراز داشت: خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی با جدیت کماکان در سطح روستاهای استان قزوین به همت تعاونی‌ها انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: همچنین یکی از رویکردهای تعاون روستایی رسیدگی و پرداخت به اقتصاد روستایی است که با اجرای طرح خرید توافقی این مهم ایجاد شده است.

معین‌الدین با بیان اینکه تأمین کالاهای مصرفی روستائیان در اسرع وقت باید دنبال شود، ابراز داشت: با توجه به در پیش بودن فصل سرما این مهم با تلاش تعاونی‌داران به انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین با اشاره به اینکه تعاونی‌های روستایی استان قزوین در نقاط دورافتاده و محروم طی سال‌های گذشته به طور چشم‌گیر گسترش یافته است، ابراز داشت: به همین منظور تا پایان سال جاری نیز بر حجم تعداد تعاونی‌ها در استان قزوین افزوده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی استان قزوین ادامه داد: همچنین اجرای طرح‌های حمایتی برای تقویت تعاونی‌ها نیز با رویکردهای جدید از سوی سازمان تعاون روستایی پیگیری شده است.

تعاونی‌های باغداران، دامداران و تهیه و تأمین امکانات مصرفی خانوارهای روستایی جزو برجسته‌ترین بخش‌های تعاونی شهرستان بویین زهرا است که با فعالیت در فصول ویژه نسبت به پیگیری امور اقتصادی روستانشینان شهرستان بویین زهرا اقدام می‌کنند.

علی محمدزادگان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به فعالیت‌های اداره تعاون روستایی در عرصه توزیع نهاد‌ه‌های کشاورزی در بین کشاورزان روستایی عنوان کرد: باید ساز و کاری از سوی مسئولان و به‌ویژه متولیان شهرستانی فراهم شود که کشاورزان روستایی به راحتی بتوانند خدمات و امکانات مربوط به حوزه کشاورزی را تهیه و موجب توسعه و استقلال کشور در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی شوند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی و یارانه‌ای از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های محوری این اداره است، بیان کرد: با توجه به اینکه بازار‌ها نقش بسیار مهمی را در توسعه اقتصادی ایفا می‌کنند، در حوزه تنظیم بازار و اصناف نیز اقدامات فراوانی تا‌کنون انجام شده است.

علی محمد‌زادگان با اشاره به اینکه هدف از تشکیل تعاون روستایی ارائه خدمت به محرومان، مستمندان و به‌ویژه اقشار کم‌در‌آمد است، اظهار کرد: این اداره در واقعیت امر، زمینه پربرکتی است که به تدریج از درد‌های اجتماعی محرومان کاسته و با تکیه بر یارگیری می‌کوشد تا موجب توسعه و اقتدار کشور در عرصه‌های مختلف آبادانی و رونق اقتصادی شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا افزود: باید تلاش کرد تا با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح زمینه برای حمایت‌ هر‌چه بیشتر از محرومان و مستضعفان کشور فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش در راستای اصلاح روش‌ها و ایجاد راهبرد‌های نوین برای تأمین نیاز‌های اساسی و مهم روستاییان از سیاست‌های اصلی سازمان تعاون روستایی است، بیان کرد: شکوفایی اقتصاد روستایی با همت و اراده قوی مسئولان و متولیان اجرایی آماده می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه فعالیت این اداره در شهرستان بویین زهرا از سال 77 آغاز شده است، عنوان کرد: با توجه به پراکندگی و گستردگی این شهرستان و وجود بیش از 240 روستای دارای سکنه می‌طلبد که این نهاد با بسیج امکانات و نیرو‌ها به سوی روستاها شتافته و به خدمت به محرومان و مستضعفان بپردازد.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان بویین زهرا خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر از روستاییان بخش‌های مختلف این شهرستان عضو تعاونی‌های روستایی هستند.

افق پش روی تعاونی نه صرفا رسیدگی به امر خرید و پاسخگویی به مطالبات روستانشینان بلکه تهیه و ترسیم سیمایی روشن برای امیدبخشی اقتصادی به روستائیان است که بنابر این مسئله تقویت تعاونی‌ها و کمک به گسترش راه‌اندازی آنها در نواحی مختلف روستایی در افزایش سطح اقتصاد شهروندان نیز تأثیرگذار بوده و ثمرات قابل توجهی را مانند کاهش قیمت‌های برخی از محصولات مانند میوه و لبنیات به همراه دارد.

انتهای پیام/77005/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول