اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه خارگ مطرح کرد

حقوق بشر بهانه‌ای است برای حمله به دیگر کشورها

امام جمعه خارگ با اشاره به روز جهانی حقوق بشر گفت: حقوق بشر بهانه‌ای برای حمله به دیگر کشورهاست.

حقوق بشر بهانه‌ای است برای حمله به دیگر کشورها

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام موسی کمالی در بیان خطبه نخست نماز جمعه این هفته  خارگ، ضمن دعوت خود و دیگران به تقوا اظهار کرد: همانگونه که در گذشته نیز گفتیم، وجود پیامبر و توسل به او، و شفاعت ایشان، منبع خیر و برکت برای ما خواهد بود.

وی با اشاره به شبهه‌ای که وهابیون ایجاد کرده‌اند افزود: آن‌ها می‌گویند وقتی خداوند هست، چرا مستقیم از خود او نخواهیم و حال که خداوند هست و بالاتر از همه قرار دارد، باید این کار مستقیم و بدون واسطه صورت گیرد اما اگر خدا می‌خواست بدون واسطه شفاعت را انجام دهد، هدایت را نیز بدون واسطه انجام می‌داد و نیازی نبود پیامبری را به رسالت برگزیند برای هدایت ما انسان‌ها، اما می‌بینیم که تا قبل از پیامبر، آن قوم در جاهلیت خود غرق شده بودند.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: خداوند بالاتر هست و می‌تواند بدون واسطه نیز این کار را انجام دهد اما به واسطه پاکی و قرب پیامبران و ائمه، قطعاً شفاعت با توسل به آن‌ها جوابگو خواهد بود و خداوند خود می‌فرماید که من بر شما منت گذاشتم که پیامبری از بین خود شما، برای هدایتتان به رسالت برگزیدم.

وی خاطرنشان کرد: همانگونه که پیامبر و ائمه هدایتگر ما در دوران گذشته بودند، امروز نیز که امام زمان غایب است، نائب ایشان این وظیفه را بر عهده دارند و این نکته نیز قابل ذکر است که اهل بیت بهترین واسطه برای شفاعت در تطهیر و پاکی خواهند بود.

دانشجو با بصیرت سیاسی خود، نباید اجازه دهد برده سیاسی شود

خطیب نماز جمعه خارگ در بیان خطبه دوم ضمن اشاره به روز دانشجو گفت: دانشجو همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌اند، باید سیاسی باشد این بدان معنی ست که باید تحلیلگر خوبی در اوضاع سیاسی کشور و جهان باشد و در واقع باید بصیرت سیاسی داشته باشد.

وی عنوان کرد: دانشجو نباید اجازه دهد عده‌ای سیاست‌مدار، از دانشجویان بهره‌برداری سیاسی کنند و آن‌ها را دستاویز قرار دهند، که این در واقع برده‌داری سیاسی می‌شود و لذا دانشجویان نباید زیر بار ذلت این برده‌داری بروند و سعی کنند مسائل روز جهان را به خوبی رصد و تحلیل کنند، تا علاوه بر مقابله با آن در جهت محقق شدن دستاوردهای کشور، مورد سوء‌استفاده دشمنان نیز قرار نگیرند.

اولویت برنامه‌های فرهنگی باید در دستور کار قرار بگیرد

کمالی با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی (ره) تصریح کرد: این شورا برکات زیادی برای ما داشته است اما نواقصی هم داشته و اگر امروز ضعف فرهنگی و در واقع هجوم فرهنگ بیگانه را در کشور مشاهده می‌کنیم، به لحاظ همین ضعف‌های موجود این شوراست.

وی ادامه داد: این شورا آنگونه که مدّنظر امام خمینی (ره) بود نتوانسته اهداف ایشان را پیاده‌سازی کند و رسالت خود مبنی بر احقاق منویات مقام معظم رهبری را انجام دهد و همانطور که رهبری اشاره داشتند باید این یک قرارگاه فرهنگی باشد و البته این امر نیاز به یک سری ملزومات نیز دارد که باید فراهم شود.

امام جمعه خارگ اشاره داشت: این شورا باید ابتدا سازمان و چارت خود را درست کند تا بعد بتواند با بصیرت بالا، در برابر شبیخون‌های فرهنگی مقابله و اهداف انقلاب را پیاده‌سازی کند.

وی با اشاره به مظلوم واقع شدن فرهنگ در تمامی ادوار گذشته گفت: بودجه فرهنگی تمام دولت‌های گذشته بسیار اندک بوده، در صورتی که باید فرهنگ در اولویت قرار بگیرد اما چه در مصاحبه‌های روسای جمهور و چه در برنامه‌ریزی و تامین بودجه، فرهنگ همیشه در مرحله آخر قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت این موضوع خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فرهنگ اسلامی و انقلابی خود را به جهان صادر کنیم و سبک اسلامی را که مورد تاکید مقام معظم رهبری ست علاوه بر کشور در تمام جهان پیاده‌سازی کنیم، و در عین حال از ورود فرهنگ بیگانه و غیر اسلامی به کشور جلوگیری کنیم، باید برنامه‌های فرهنگی را در اولویت قرار دهیم.

حقوق بشر بهانه‌ای شده است برای حمله به دیگر کشورها

خطیب نماز جمعه خارگ با اشاره به روز جهانی حقوق بشر افزود: امروز دشمنان و استکبارگران این موضوع را بهانه‌ای قرار داده‌اند برای حمله به کشورهای دیگر و اگر می‌بینید که این همه کشتار در کشور سوریه را نمی‌بینند اما کشتار یک حیوان در اروپا را در بوق و کرنا می‌کنند و روی آن مانور می‌دهند، به واسطه این است که مردم جهان را درجه‌بندی کرده‌اند و آن‌ها را درجه یک، دو و سه نامیده‌اند.

وی اضافه کرد: انسان‌های درجه سه، برای آن‌ها ارزشش از یک حیوان کمتر است و این به عینه در تبلیغات آن‌ها چه در سوریه و فلسطین و آفریقا دیده شده، در حالی که آن‌ها حقوق بشر را سرلوحه خود می‌دانند و این ادعا را دارند که مجری آن هستند، اما همین زندان گوانتانامو بیشترین نقض حقوق بشر را دارد اما همه در قبال آن سکوت اختیار کرده‌اند.

کمالی با اشاره به درگیری‌های سوریه اذعان کرد: خوشبختانه سوریه با کمک حزب‌الله توانسته به پیروزی‌های خوبی دست یابد و مناطق زیادی را باز پس بگیرد و به واسطه همین پیشرفتی که با کمک حزب‌الله به دست آمده، امروز می‌بینیم که قطر درخواست رابطه با حزب‌الله را کرده و قول می‌دهد که گذشته‌ها را جبران کند و این در واقع پیروزی مقاومت هست و هر جا مقاومتی صورت گیرد، پیروزی مسلم خواهد بود.

کسانی که امروز مسئولیت ندارند، مانعی در اجرای برنامه‌های این جزیره ایجاد نکنند

وی با بیان کارشکنی‌های موجود در رابطه با برنامه‌های جزیره خارگ در کشور گفت: متاسفانه فردی که قبلاً اینجا مشغول به کار بوده و امروز بازنشسته شده است، برای عدم پیشرفت برنامه‌های خارگ، مانع تراشی‌هایی صورت می‌دهد اگر واقعاً دلبسته این پست و مقام‌هاست، از وزیران و معاونان درخواست کند او را به پستی در اینجا بگمارند اما با ایجاد موانع، در حق مردم اینجا ظلم نکند.

وی بیان کرد: ما به ایشان هشدار می‌دهیم که دخالتی در امور این جزیره نداشته باشند وگرنه مجبوریم در خطبه‌های بعدی هم نام ایشان را ببریم و هم خیانت‌هایی را که در زمان تصدی پست ایشان به این مردم روا شده است را یک به یک بیان کنیم.

خطیب نماز جمعه خارگ در پایان شهادت آیت‌الله دستغیب و عمار یاسر را تسلیت و تولد امام موسی کاظم (ع) و امام حسن (ع) را به همگان تبریک گفت.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول