اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پلدشت:

مدعیان اصلی حقوق بشر ناقضان درجه اول آن هستند

امام جمعه پلدشت گفت: حقوق بشر توسط مدعیان اصلی حقوق بشر نادیده گرفته می‌شود و اکنون همین مدعیان حقوق بشر ناقضان درجه اول حفظ و صیانت از حقوق افراد و ملت‌ها هستند.

مدعیان اصلی حقوق بشر ناقضان درجه اول آن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدشت، حجت‌الاسلام نقی دوزدوزانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: تقوا عامل مهمی برای نگهداری انسان از گناهان بوده و سبب تقرب و سعادت انسان در دو جهان خواهد شد.

وی ضمن دعوت همگان بر رعایت تقوای الهی، پرهیزکاری را عامل مهم پیروزی و سعادت دنیوی و اخروی انسان عنوان کرد.

دوزدوزانی به سالروز سفر نیکسون معاون وقت آمریکا به ایران در 16 آذر ماه سال 1332 اشاره و گفت: دانشجویان با توجه به جنایات آمریکا علیه ایرانیان، در برابر این سفر ساکت نماندند و در قالب تظاهرات اعتراض خود را علیه آمریکا و آمریکائیان نشان دادند.

وی به نوزدهم آذر ماه سالروز حقوق بشر نیز اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروزه مدعیان اصلی حقوق بشر در جهان، خود ناقضان اصلی حقوق بشر هستند که این مسئله در قالب اعمال و جنایات متعدد آنها متجلی شده است.

امام جمعه پلدشت با اشاره جنایات متعدد اتفاق افتاده علیه سوریه، فلسطین و دیگر کشورهای اسلامی، توسط مدعیان حقوق بشر، گفت: حمایت از حقوق مظلومان باید در صدر اقدامات سازمان ملل متحد قرار گیرد.

دوزدوزانی همچنین با توجه به زلزله رخ داده در بوشهر و درگذشت چند تن از افراد در جریان این حادثه، این واقعه تلخ را بر هم‌وطنان بوشهری تسلیت عرض کرد و از ملت مسلمان ایران خواست تا با همدردی و کمک‌های خود از بار این مصیبت سنگین بر دوش حادثه‌دیدگان و بازماندگان بکاهند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود،‌ به تشریح مصائب وارد شده بر اهل بیت امام حسین(ع) بعد از واقعه عاشورا و در جریان ورود ایشان به شام اشاره کرد و گفت: وقایع ناگواری که بر سر این بزرگواران آوردند، دل هر انسان آزاده‌ای را آزرده می ساخت تا جایی که بسیاری از افراد که در جبهه امام حسین(ع) نیز نبوده‌اند، با دیدن این وقایع دچار ناراحتی و آزردگی خاطر می‌شدند.

دوزدوزانی انجام دادن این فجایع علیه برترین انسان‌های عالم را نشانه جهل و اوج گرفتاری دشمنان اسلام در هواهای نفسانی و گناه عنوان کرد و افزود: این اقدامات و فجایع تنها از عهده کسانی ساخته است که اسیر هواهای نفسانی خود بوده و به بی‌بند و باری و هرزگی مشهور بوده‌اند.

انتهای پیام/61006/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول