اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌شهر و میمه:

پایه‌های انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است

امام جمعه شهرستان شاهین‌شهر و میمه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی در 19 آذر 1364، گفت: پایه‌های انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است.

پایه‌های انقلاب اسلامی ایران فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام مرتضی ملکیان امروز در ابتدای خطبه‌های این هفته نماز جمعه شاهین‌شهر و میمه با اشاره به فرا رسیدن هفتم صفر ولادت باسعادت، امام موسی کاظم(ع)در سال 128 قمری که نمونه مثال زدنی است سبک زندگی اسلامی هستند، اظهار کرد: امام موسی کاظم فرزند ابوعبدالله جعفر الصادق البارالامین است که در روز هفتم صفر سال 128 هجری قمری در ابوا منطقه‌ای در میان مکه و مدینه به دنیا آمد که مادر او حمیده مصفاه است که نام‌های دیگری مانند حمیده بربریه و حمیده اندلسیه نیز برای او نقل شده است.

امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره به مهم‌ترین القاب پیروان امام موسی کاظم صابر، صالح، امین و عبدالله اشاره و ادامه داد: او در میان شیعیان و در میان امامان به «باب‌الحوائج» معروف است.

وی گفت: پس از به شهادت رسیدن پدرش امام جعفر صادق(ع) به دست خلیفه وقت در شوال سال 148 هجری قمری در زمان خلافت منصور عباسی امامت او بر شیعیان اعلام شد که این کار 35 سال به طول انجامید و سرانجام در زندان هارون به شهادت رسید.

این مسئول با اشاره به محور فعالیت‌های امام موسی کاظم(ع)،تاکید کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره واقعه عاشورا، پاسخ به ایرادات و شبهات مسلمانان، ارتباط تنگاتنگ با محورهای قدرت، شیعیان را بر حذر داشتن از حکومت شیطانی زمان خود و خیلی موارد دیگر را می‌توان از فعالیت‌های آن امام نام برد.

امام جمعه شاهین‌شهر در خطبه‌های دوم نماز عبادی سیاسی جمعه با توصیه به رعایت سفارش تقوا، با بیان اینکه ماه صفر ماه مناسبت‌هاست و به اهل‌بیت(ع)تعلق دارد، تصریح کرد: امام محمدباقر(ع) فرمودند:«سه چیز در هر کسی وجود داشته باشد، ایمانش کامل است، اگر از کسی راضی بود او را به باطل وادار نکند، اگر از کسی غضبناک شد، حق را ملاک کند نه انتقام را و اگر قدرت پیدا کرد قدرتش او را به جایی نرساند که حق او نیست».

ملکیان با اشاره به رشادت‌ها و جان‌نثاری‌های عمار یاسر و همچنین آیت‌الله دستغیب، متذکر شد: جمله معروف «بی‌عشق خمینی نتوان عاشق مهدی(عج)شد» اذعان سومین شهید محراب آیت‌الله دستغیب است.

وی با بیان اینکه سرانجام در 20 آذر 1360 آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب در نماز جمعه به شهادت رسید به 16 آذر روز دانشجو اشاره نمود و بیان داشت: جنبش‌های دانشجویی با تقویت جنبش نرم‌افزاری در کشور دشمنان را از رسیدن به اهدافشان ناامید کنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 19 آذر روز جهانی حقوق بشر، اذعان داشت: حقوق بشری که توسط غربی‌ها برای گمراه کردن افکار عمومی جهان از فعالیت‌های شیطانی‌شان به تصویب رسید، هم اکنون مشخص گردیده که همان تصویب‌کنندگان حقوق بشر از نقض‌کنندگان حقوق بشر در جهان‌اند.

امام جمعه شاهین‌شهر با اشاره به فرا رسیدن تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به دستور امام خمینی(ره) در 19 آذر 1364 و با بیان اینکه انقلاب ما پایه‌های آن فرهنگی است، تصریح کرد: شورای انقلاب فرهنگی باید نقشه مهندسی کشور،تحقق مصوبات فرهنگی،ساماندهی نخبگان و تقویت دانشگاه‌ها و آموزش پرورش در راستای فرمایش مقام معظم رهبری به خصوص در زمینه جنگ نرم را به خوبی دنبال کند.

انتهای پیام/63023/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول