اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

دانشجویان حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابند

امام جمعه کوهبنان گفت: دانشجویان همواره در کنار ولایت و رهبری با حضور در تمام صحنه‌ها حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب هستند و با بصیرت و حضور به موقع در صحنه زمینه ناکامی و ذلت دشمنان را رقم زدند.

دانشجویان حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با استناد به آیات و روایات مردم را به داشتن تقوای الهی دعوت کرد و گفت: یکی از مباحث حیاتی و ضروری در اسلام و جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است که هدف مقدس سرور و سالار شهیدان از قیام و حرکت امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

وی اظهار داشت: اجرای امر به معروف و جلوگیری از منکر احتیاج به قدرت، حکومت و اقتدار دارد و کسی می‌تواند امر و نهی کند که از موضع قدرت و پشتیبانی حاکمان زمان برخوردار باشد.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: معمار کبیر انقلاب اسلامی در این راستا می‌فرماید «امر به معروف و نهی از منکر با شرایطی واجب و ترک آن معصیت و گناه است و در مستحبات و مکروهات امر و نهی مستحب است و امر به معروف و نهی از منکر واجب کفایی است و در صورتی که بعضی از مکلفان قیام به آن می‌کنند از دیگران ساقط است و اگر اقامه معروف و جلوگیری از منکر موقوف بر اجتماع جمعی از مکلفان باشد واجب است».

وی با اشاره به مهمترین مناسبت‌های هفته از جمله ولادت با سعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام محمد باقر(ع) افزود: این امام بزرگوار با استفاده از فضای سیاسی موجود به تشکیل مکتب درس و بحث و اشاعه فرهنگ علوی و نبوی پرداخت و علما، شاعران و اندیشمندان بزرگی را تربیت کرد.

صالح‌نیا به روز جهانی هواپیمایی و روز دانشجو اشاره کرد و بیان داشت: دانشجویان همواره در کنار ولایت و رهبری با حضور در تمام صحنه‌ها حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام و انقلاب هستند و با بصیرت و حضور به موقع در صحنه زمینه ناکامی و ذلت دشمنان را رقم زدند.

وی به 18 آذر سالروز معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر تهاجم علیه ایران از سوی سازمان ملل در سال 1370، به نوزدهم آذرماه سالروز ولادت با سعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) در سال 128 هجری قمری، رحلت عالم ربانی حضرت آیت‌الله سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی در سال 1411 هجری قمری، تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، روز جهانی حقوق بشر، سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب در سال 1360 به دست منافقین کوردل و 21 آذر ماه سالروز شهادت عمار و یاسر در جنگ صفین در سال 37 هجری قمری اشاره کرد.

امام جمعه کوهبنان به 10 آذر روز جهانی ایدز اشاره کرد و اذعان داشت: بیماری ایدز یکی از آسیب‌های اجتماعی است که آمار مبتلایان به این بیماری در حال افزایش است و تاکنون 30 میلیون نفر به خاطر مبتلا شدن به این بیماری جان خود را در جهان از دست داده‌اند و حدود 40 میلیون نفر در سراسر جهان با این ویروس زندگی می‌کنند که تنها راه پیشگیری از آن آموزش و اطلاع‌رسانی است.

وی گفت: تاکنون حدود 27 هزار مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شدند و پیش‌بینی می‌شود، حدود 90 هزار نفر در کشور مبتلا به این بیماری باشند که مهمترین راه پیشگیری از این بیماری دقت در مسائل جنسی با حفظ عفاف و وفاداری به خانواده همچنین مهار رفتارهای شهوانی به وسیله اصول خود نگهداری و تقوا است.

صالح‌نیا از آغاز به کار دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در آینده نزدیک در شهر کوهبنان خبر داد و افزود: مردم بام فرهنگی استان کرمان با اهدای کمک‌های نقدی، طلا و جواهرات خود می‌توانند در بازسازی و ساخت گنبد حرم مطهر سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) مشارکت کنند و شهروندان عزیز کوهبنانی می‌توانند کمک‌های خود را به دفتر امام جمعه تحویل دهند.

انتهای پیام/80012/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول