اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه بسیج دانشجویی کرمان به مناسبت 16 آذر

دانشجویان نیازهای اساسی جامعه را سرلوحه مطالبات قرار دهند

در بیانیه بسیج دانشجویی استان کرمان به مناسبت 16 آذر آمده است: بسیج دانشجویی از تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی انتظار دارد که با تکیه بر روح آرمان‌گرایی، نیازهای اساسی جامعه را سرلوحه مطالبات خود قرار دهند.

دانشجویان نیازهای اساسی جامعه را سرلوحه مطالبات قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان به مناسبت 16 آذرماه روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: آذر ماه سال‌های 1332 و 1357 یاد‌آور قیام‌های آگاهانه دانشجویان مسلمان و هوشیار انقلاب اسلامی علیه ظلم و ستم آمریکا و رژیم استبدادی پهلوی است که شجاعانه سینه‌های خود را در برابر گلوله‌های آتشین مزدوران آمریکا سپر کردند و با فریاد دشمن‌شکن الله‌ اکبر به طاغوت و طاغوتیان نه گفتند و با قطرات خون خود سند نابودی کاخ ظلم استبداد و استکبار را امضا کردند.

در این بیانیه خاطر نشان شده است: شهادت دانشجویان دانشگاه تهران در 16 آذر سال 1332 در اعتراض به ورود و مداخله‌ معاون رئیس جمهور آمریکا پس از کودتای 28 مرداد و نیز رنگین شدن صحن دانشگاه و خیابان‌های اطراف به خون پاک دانشجویان در 16 آذر سال 1357 حاکی از رسوایی ادعای پوشالی طرفداری از دموکراسی و حقوق بشر آمریکا است.

این بیانیه تصریح می‌کند: حضور فعال و متکی بر آگاهی‌ و منطق دانشجویان در برهه‌های مختلف قبل و بعد از انقلاب تاثیرات عمیقی را در تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه در بر داشته است.

این بیانیه می‌گوید: 16 آذر روزی است که حماسه‌های بزرگ حضور را در خود ثبت کرد و سمبل مقاومت سنگر دانشگاه در مقابل زیاده‌خواهی‌ها و مداخله‌گری‌های بیگانگان مستکبر در امور کشور شده است.

در این بیانیه تصریح شده است: امت مسلمان و استکبارستیز به ویژه دانشجویان همیشه در صحنه ایران اسلامی طی تاریخ انقلاب اسلامی بارها ثابت کردند، منادیان نهضتی هستند که ملهم از قیام امام حسین (ع) بوده است و زیر بار ذلت و خواری نمی‌روند و با روحیه شهادت‌طلبی همواره بر دشمن غلبه می‌کنند.

در این بیانیه عنوان شده است: بسیج دانشجویی به عنوان بخش مهم جنبش دانشجویی با تاکید بر افزایش حمایت دانشگاهیان نسبت به تحولات سیاسی، اجتماعی و حفظ هوشیاری در برابر تهدیدات داخلی و خارجی، شناخت صحیح  دانشجویان از جریان‌های سیاسی کشور و منطقه را ضامن ناکامی دشمنان در رسیدن به اهداف شومشان می‌داند و از سایر تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشجویی انتظار دارد که با تکیه بر روح آرمان‌گرایی، نیازهای اساسی جامعه را سرلوحه مطالبات خود قرار دهند و با اجتناب از بازی‌های سیاسی از افتادن در دام احزاب و گروه‌ها و پیگیری مطالبات حزبی آنها پرهیز کنند و با بصیرت و روشن‌بینی و مجاهدت در عرصه علمی و فرهنگی آینده‌ای روشن و عاری از وابستگی را برای میهن خود رقم بزنند.

در پایان این بیانیه ‌دانشجویان بسیجی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان ضمن گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو، عزت و افتخار تاریخی یک ملت را در گرو بیداری، دشمن‌شناسی، حضور به موقع ‌در صحنه ایثار و فداکاری آن می‌داند و بی‌شک ملت فهیم و شجاع ایران اسلامی با راهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، همچنان‌ در تاریخ بشریت‌ جاودانه می‌ماند.

انتهای پیام/2446/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول