اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره زندان جیرفت خبر داد

پوشش 90 درصد مددجویان زندان جیرفت در فعالیت‌های فرهنگی

رئیس اداره زندان شهرستان جیرفت گفت: در مجموع بیش از 90 درصد مددجویان زندان جیرفت زیر پوشش فعالیت‌های فرهنگی قرار دارند.

پوشش 90 درصد مددجویان زندان جیرفت در فعالیت‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حسین برشان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات اشتغال و حرفه‌آموزی زندان جیرفت در سال‌جاری اظهار داشت: 14 کلاس آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف برگزار و تعداد 580 مددجو در این کلاس‌ها شرکت داشته و تاکنون 370 گواهینامه از سوی اداره فنی و حرفه‌ای برای مددجویان صادر شده شده است.

وی افزود: همچنین 20 کلاس آموزشی صنایع دستی در رشته‌های مختلف برگزار که تعداد مددجویان شرکت‌کننده در این کلاس‌ها 600 نفر بوده و تاکنون برای 200 نفر گواهینامه صادر و برای بقیه افراد در دست اقدام است.

رئیس اداره زندان جیرفت با اشاره به برگزاری دو دوره نمایشگاه صنایع دستی مددجویان بیان داشت: با توجه به فعالیت‌های انجام شده در بخش اشتغال بیش از 80 درصد از مددجویان زیر پوشش این فعالیت‌ها قرار دارند.

برشان عنوان کرد: تمام مددجویان رأی باز در خارج از زندان در اردوگاه علی‌بن ابیطالب و اردوگاه آب‌حیات به فعالیت‌هایی مثل دامداری، مرغداری، تولید قارچ، کشاورزی و کشت گندم در 80 هکتار مشغول هستند.

وی با تشریح اقدامات فرهنگی اداره زندان جیرفت در سال‌جاری گفت: با توجه به اینکه اساسی‌ترین و مهم‌ترین برنامه سازمان زندان‌ها اصلاح و تربیت مددجویان است در همین راستا مسئولان اداره زندان جیرفت سعی و تلاش خود را برای انجام هر چه بیشتر فعالیت‌های فرهنگی معطوف داشته‌اند.

برشان تصریح کرد: اخذ مجوز و تاسیس کانون فرهنگی و هنری تربیت برای مددجویان از دبیرخانه کانون‌های مساجد، راه‌اندازی مدرسه قرآنی، مؤسسه قرآنی نسیم رحمت و هیئت محبان از جمله این اقدامات است.

رئیس اداره زندان شهرستان جیرفت اظهار داشت: واحد فرهنگی به چهار بخش تقسیم می‌شود که شامل کلاس‌های آموزشی، فعالیت‌های مذهبی، هنری و ورزشی است و در بخش آموزش آموزش‌های عقیدتی، آموزش کلاسیک و  کلا‌س‌های مهارت‌های اساسی زندگی می‌شود.

برشان با اشاره به ایجاد چهار کتابخانه در قسمت‌های مختلف با 7 هزار جلد کتاب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی موسیقی، تئاتر، طراحی، نقاشی، روزنامه‌دیواری و...، مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه کتاب از جمله فعالیت‌های فرهنگی هنری زندان جیرفت است.

رئیس اداره زندان شهرستان جیرفت در تشریح فعالیت‌های ورزشی عنوان کرد: برگزاری 9 دوره مسابقات ورزشی، شرکت در مسابقات ورزشی شهرستانی و استانی، برگزاری ورزش‌های کوهنوردی و پیاده‌روی و اردوهای ورزشی و تفریحی از جمله آن است.

برشان خاطرنشان کرد: در مجموع بیش از 90 درصد از مددجویان زیر پوشش فعالیت‌های فرهنگی قرار دارند و مددجویان برای استفاده از مزایا باید در کارهای فرهنگی شرکت داشته باشند و حسن رفتار و فعالیت‌های آنان توسط واحد فرهنگی مورد تایید باشد.

وی با اشاره به تعامل و همکاری مطلوب زندان جیرفت با مراجع قضایی گفت: به همت و تلاش مسئولان و مددکاران اداره مشکلات قضایی مددکاران به حداقل رسیده است.

انتهای پیام/2655/ل40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول