اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار مردم با فرماندار بیجار

بیکاری مشکل اصلی بیجاری‌هاست

بیکاری مشکل اصلی بیجاری‌ها بوده و تنگناها و مشکلات ایجاد شده ناشی از عدم توجه مدیران اجرایی به این مهم است.

بیکاری مشکل اصلی بیجاری‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، از رسالت‌های خبرنگاران، لمس مشکلات مردم و نزدیک شدن به بدنه جامعه است و اینکه انتظارات، مسائل و مشکلات واقعی جامعه توسط خبرنگاران به رده‌های مسئول انتقال داده شود.

مردم هرگونه فشار سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را برای سربلندی نظام به جان خریدارند به همین دلیل این مردم سزاوار هر نوع خدمات و حمایت از سوی مدیران و مسئولان هستند و ارزیابی خدمات ارائه شده توسط مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی و دولت در مقابل این شکیبایی و صبر مردم برای کاهش فشارهای ناشی از مشکلات باید به گونه‌ای کارشناسانه مدیریت شود.

خبرنگاران کنجکاوانه دنبال حتی روزنه‌ای برای ورود به بطن جامعه و شنیدن و دیدن مشکلات مردم هستند به گونه‌ای که از کوچکترین فرصت نیز برای انعکاس این مهم بهره می‌برند.

فرماندار بیجار روزهایی از هفته را میزبان جمعی از اقشار مختلف مردم است تا به درددل‌های آن‌ها گوش فرا دهد و از نزدیک با مشکلات این ولی‌نعمتان نظام و انقلاب آشنا شود.

این موضوع به عنوان فرصتی مناسب برای خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان شد تا به مشاهده و رصد خواسته‌های مردم و به موازات آن پاسخ‌ها و نحوه رفتار مسئولان شهرستان بنشینند.

در جریان دیدار با فرماندار عده‌ای از روستاییان شهرستان بیجار مشکلات محدوده زندگی خود را بازگو کردند که عمده صحبت‌های آن‌ها حول محور مشکلاتی در خصوص زمین‌های آن‌ها و امکاناتی که باید در این زمینه وجود داشته باشد، خلاصه شد.

روستاییان با ابراز امیدواری از اینکه دولت یازدهم در تمامی موضوعات زندگی مردم بتواند تغییر ایجاد کند، به صورت شفاف و صادقانه به بیان درددل‌های خود در حضور فرماندار این شهرستان پرداختند.

بیکاری معضل اساسی

بسیاری از گلایه‌ها و مشکلات و درخواست‌های مردم در زمینه موضوع مبتلا به جامعه امروز ایرانی نبود بلکه شغل و بیکاری بود آفتی که در تمامی شهرهای بزرگ و کوچک کشور و به نسبت‌های مختلف ریشه دوانیده است.

جوانانی که جویای کار بودند با امید فراوان با دلی پر از گلایه به فرمانداری آمدند تا دست به دامان مسئول ارشد شهرستان بیجار شوند.

این روزها بیکاری در بیجار بیداد می‌کند و اکثر جوانان تحصیلکرده بیجاری ناامید و به ناچار دیار خود را برای یافتن کار ترک می‌کنند و روی به مهاجرت می‌آورند.

کم‌توجهی برخی از مسئولان و بیکاری جوانان و نیروهای ماهر و نبود شرایط مساعد کاری شهرستان بیجار را با پدیده مهاجرت گسترده جوانان جویای کار و نخبگان روبه‌رو کرده است، جوانانی که برای دستیابی به موقعیت شغلی، اقتصادی و اجتماعی بهتر، راهکاری به نام مهاجرت برگزیده‌اند.

جوان 24 ساله‌ای که ناراحتی از چهره‌اش هویدا بود با بیان مشکلات خود در این راستا گفت: اکثر جوانان بیجار جویای کار راغب به انجام کارهای حرفه‌ای و عملی و حتی کارآفرینی هستند اما متاسفانه از هیچ‌گونه حمایتی برخوردار نیستند.

دختر جوانی که خود را فارغ‌التحصیل رشته حقوق معرفی می‌کرد در دیدار با فرماندار بیجار ابتدا درخواست اشتغال به کار در زمینه تخصص خود را داشت.

وی حتی حاضر بود در رشته‌ای غیرمرتبط با در اختیار قرار دادن امکانات از سوی مسئولان اقدام به کارآفرینی کند.

همچنین مشکل و هفت‌خوان دریافت تسهیلات از بانک‌ها که انگار تمامی ندارد و هر اندازه جامعه ما رو به جلو حرکت می‌کند معضل دریافت تسهیلات بانکی دشوارتر شده و دلسردی مردم را به همراه می‌آورد، یکی دیگر از مسائلی بود که توسط این جوان بیجاری مطرح شد.

حمایت از ورزش کشتی

یکی دیگر از مراجعه‌کنندگان که اهالی قلم به شکل کنجکاوانه گلایه‌های وی را می‌شنیدند، حسین آزادی رئیس هیئت کشتی شهرستان بیجار بود.

وی با انتقاد از رئیس اداره ورزش و جوانان این شهر گفت: متاسفانه وی هیچ‌گونه کمکی در راستای اعطای تشک به خانه کشتی این شهرستان انجام نمی‌دهد.

فرماندار پس از شنیدن مشکلات گفت: انسان زمانی در حیطه کارآفرینی موفق می‌شود که این کار را با استفاده از تجربه انجام دهد چراکه کارآفرینی و انجام کار تولیدی نیازمند تجربه است.

حمدالله کریمی افزود: جوانان باید در این زمینه از تجربیات کارآفرینان برتر استفاده کنند و همه باید بدانند فضای کار موجود است اما ضروری است خود جوانان نیز فعال و خلاق باشند ضمن اینکه حمایت مسئولان نیز یک شرط اساسی است.

تشکیل پایگاه مدون آماری در بیجار

فرماندار بیجار با تاکید بر اینکه بیشتر جوانان جویای کار بیجاری دارای تحصیلات عالیه هستند، گفت: آمار مشخصی در حیطه اشتغال و افراد بیکار و جویای کار نداریم و متاسفانه در این زمینه شهرستان بیجار مشکل آماری دارد.

کریمی با بیان اینکه آمار مقدمه برنامه‌ریزی است از جای خالی مرکز و پایگاه آماری در این شهرستان ابراز تاسف کرد و خواستار ایجاد تشکیلاتی منسجم در این راستا از سوی مسئولان مربوطه به منظور برنامه‌ریزی‌های بعدی شد.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل در زمینه اشتغال جوانان این شهرستان، ضعف عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی است که این مورد نیز خود از عوامل عمده مهاجرت جوانان شایسته بیجاری به شهرهای اطراف است.

کریمی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از پنج هزار و 600 نفر ملاقات عمومی با بنده داشته‌اند، اظهار داشت: به طور میانگین هفته‌ای 140 نفر مشکلات خود و دیگر همشهریان را بیان داشته‌اند که بیشترین آن‌ها در زمینه اشتغالزایی و اعطای تسهیلات بانکی بوده است.

انحراف 90 درصد تسهیلات بانکی

کریمی با بیان اینکه بیشتر درخواست‌های شهروندان در بحث اعطای تسهیلات بانک‌ها و عملکرد شهرداری است، اظهار داشت: در زمینه پرداخت تسهیلات مشکلی وجود ندارد اما متاسفانه در 90 درصد موارد این تسهیلات به انحراف کشیده شده و در جایی که باید هزینه شود به کار نرفته است.

به گفته فرماندار بیجار، تمامی انتقادها به عملکرد بانک‌های این شهرستان و نحوه اعطای تسهیلات به مراجعین است.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعه‌کنندگان از نحوه رویارویی با مشکلات و مراجعه به مسئول مربوطه آگاهی ندارند این را ناشی از عملکرد ضعیف مدیران دستگاه‌های اجرایی و عدم پاسخگویی به مراجعان عنوان کرد و بر این رویه انتقاد کرد.

این مسئول با تاکید بر لزوم همکاری هرچه بیشتر بانک‌ها، خواستار اتخاذ برنامه مدون از سوی آن‌ها شد و گفت: نبود امکانات و اعتبارت نباید مانع از خدمات‌رسانی به مردم شود بلکه مسئولان باید با تعامل و هماهنگی و داشتن برنامه‌ریزی مدون با همت مضاعف در این راستا گام بردارند.

فرماندار بیجار با ابراز تاسف از اینکه مدیران در برخی کارها از انسجام کافی برخوردار نیستند، بر توجه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان تاکید کرد و کوتاهی از این مهم را نابخشودنی بیان کرد.

وی ضمن تقدیر از هیئت کشتی شهرستان بیجار که در سه ماه نخست سال 92 موفق به کسب 16 مدال در رتبه‌های اول تا سوم شده‌اند، عنوان کرد: نه تنها اداره ورزش و مردم بلکه تمامی دستگاه‌ها و ادارات در راستای حل مشکلات حیطه ورزش خصوصاً ورزش کشتی باید تلاش کنند.

فرماندار بیجار تکریم ارباب رجوع را از مهم‌ترین کارهای مدیران و مسئولان در راستای خدمت‌رسانی عنوان کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع از کارها و اقدامات اولیه مدیر و مسئول نمونه است.

کریمی در پایان با بیان اینکه تکریم ارباب رجوع ریشه در آموزه‌های دینی دارد و با بیان اینکه نبی اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) الگوهای واقعی و عملی در تکریم مردم به شمار می‌آیند، این مهم را وظیفه اصلی مدیران اجرایی عنوان کرد.

==============

گزارش از شهربانو مرادی

==============

انتهای پیام/79015/م40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول