اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی ملایر:

بیکاری و نداشتن مسکن مهم‌ترین مشکل معلولان است

رئیس اداره بهزیستی ملایر بیکاری و نبود امکاناتی از قبیل مسکن را مهم‌ترین مشکل معلولان در این شهرستان ذکر کرد.

بیکاری و نداشتن مسکن مهم‌ترین مشکل معلولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حمیدالله فارسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی معلولان اظهار داشت: با توجه به آمارهای سازمان بهداشت جهانی، 10 درصد مردم جهان به نوعی معلول هستند و باید شرایط و امکانات زندگی برای این افراد فراهم شود.

وی از وجود 5 هزار و 11 معلول در ملایر زیر نظر اداره بهزیستی این شهرستان خبر داد و افزود: این معلولان در بخش‌های سامن، جوکار، زند، شهر ملایر و روستاها ساکن هستند و از خدمات بهزیستی ملایر استفاده می‌کنند.

رئیس اداره بهزسیتی ملایر این افراد را شامل معلولان جسمی، حرکتی،  بینایی، شنوایی و... برشمرد و ابراز داشت: از این تعداد 967 نفر مستمری بگیر و برخی نیز هزینه نگهداری در منزل دریافت می‌کنند و ما بقی نیز  دارای پرونده بوده و از کمک‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 15 مددکار برای ارائه خدمات به معلولان در ملایر فعالیت دارند، گفت: بهزیستی خدماتی از جمله مشاوره، خدمات بیمه‌ای، بیمه خویش‌فرما، کارفرما، امکاناتی از قبیل  ویلچر، عصا، سمعک، تشک، کمک‌های موردی و... را به این افراد ارائه می‌دهد.

فارسی از وجود سه مرکز شبانه‌روزی و سه مرکز روزانه نگهداری معلولان در ملایر خبر داد و افزود: این مراکز به صورت خصوصی و زیر نظر  بهزیستی فعالیت دارند.

وی مراکز شبانه‌روزی را شامل مرکز نگهداری نسیبه، معلولان ذهنی زیر 14 سال، مرکز نگهداری سالمندان امام علی(ع) و  مرکز نگهداری آفتاب برای بیماران روانی با ظرفیت 50 نفر ذکر کرد.

رئیس اداره بهزسیتی ملایر مراکز روزانه را نیز شامل مرکز تلاش، صبا و امید برشمرد و یادآور شد: در این مراکز نیز معلولان که بیشتر آنها کودکان و نوجوان هستند، حرفه‌های لازم را با توجه به سطح معلولیت فرا می‌گیرند.

وی به موفقیت‌های معلولان شهرستان در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی و... اشاره کرد و گفت: بسیاری از معلولان دارای مقاطع سطح دانشگاهی هستند و تعداد زیادی نیز در میادین ورزشی صاحب عنوان هستند.

فارسی کمبود امکاناتی از جمله مسکن و نبود شغل را از مشکلات عمده معلولان برشمرد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز در خدمات‌رسانی به معلولان به نحو مطلوب عمل نمی‌کنند و در این زمینه بی‌مهری‌هایی به معلولان شده است.

وی همچنین بر مناسب‌سازی شهر و ادارات و بانک‌ها برای رفت و آمد معلولان تأکید کرد و خواستار حمایت بیشتر از این قشر شد.

انتهای پیام/89013/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول