اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان

پیش‌نویس پیشنهادی لایحه قانون بیمه بیکاری تدوین شد

پیش‌نویس لایحه قانون بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار برای حمایت از شاغلین بیکار شده و بیکاران جویای کار از سوی انجمن مدیران صنایع خراسان تدوین شد.

پیش‌نویس پیشنهادی لایحه قانون بیمه بیکاری تدوین شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، از جمله موارد مهم این پیش‌نویس پیشنهادی می‌توان به پرهیز از کمک‌های مالی مستقیم بلاعوض به بیکاران به منظور جلوگیری از تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از این‌گونه کمک‌ها اشاره کرد.

محور دیگر این پیش‌نویس هدایت منابع حاصل از ایجاد «صندوق بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران» به سمت توانمندسازی، کارورزی و اشتغال جویندگان کار است که براساس فصل اول این لایحه صندوقی با عنوان صندوق بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران در کشور ایجاد خواهد شد که منابع مالی آن از طریق حق بیمه بیکاری به میزان جهار درصد مزد یا حقوق بیمه شده تامین می‌شود که سه درصد آن توسط کارفرما و یک درصد توسط دولت پرداخت می‌شود،

اجرای طرح کارورزی کارجویان به منظور بسترسازی مناسب برای اشتغال آنان، حمایت از کارآفرینان، کارفرمایان، تولیدکنندگان و جامعه کار و تولید به منظور تامین بخشی از هزینه‌های نیروی انسانی مورد نیاز برای فعالیت بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارهای مختلف و همچنین برخورداری آنان از توان و تخصص کارجویان از دیگر موارد مطرح شده در این پیش‌نویس است.

ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارت‌های کسب و کار و کلیه آموزش‌های منجر به اشتغال به کارجویان به منظور آماده‌سازی آنان برای حضور موثر در بازار کار، ایجاد بانک اطلاعات به‌هنگام، جامع و کامل از جمعیت فعال اقتصادی (نیروی کار شاغل در کشور و بیکاران جویای کار)، شناسایی بیکاران واقعی و پرهیز از سوءاستفاده‌های احتمالی از مزایای این قانون از دیگر بندهایی است که در جلسه کارشناسان انجمن مدیران صنایع خراسان مطرح و پیشنهادات اصلاحی مصوب گردید.

مشاور عالی انجمن با اشاره به موارد فوق به خبرنگار فارس گفت: این طرح می‌تواند به‌عنوان مهم‌ترین طرح دولت یازدهم برای حمایت از شاغلین بیکار شده و بیکاران جویای کار باشد.

علی‌اکبر لبافی تاکید کرد: در این طرح کلیه شاغلین کشور که به هر دلیل بدون میل و اراده بیکار شوند زیر پوشش قرار خواهند گرفت و افراد بیکار که حداقل یک مهارت یا تحصیلات دانشگاهی داشته باشند می‌توانند از بیمه بیکاری در قالب طرح کارورزی توام با کار استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: با اجرای این طرح، چالش اساسی بازار کار کشور که نداشتن مهارت‌های کاربردی لازم است، برطرف و زمینه توانمندسازی افراد بیکار شده و یا جویندگان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول