اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‎احمر:

طرح‌های جمعیت هلال‎احمر برای بازسازی بازنگری می‌شوند

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‎احمر از وجود طرح اجرای هسته‌های پژوهشی در گروه هدایت خانه‌های داوطلب خبر داد و گفت: این طرح به منظور بازنگری‌های برنامه‌های عملیاتی شده انجام می‌شود.

طرح‌های جمعیت هلال‎احمر برای بازسازی بازنگری می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فرحناز رافع شامگاه پنجشنبه در حاشیه آئین نکوداشت و خدمات داوطلبانه و تجلیل از برترین‌های جمعیت هلال‎احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به ارائه آموزش‌های مورد نظر به اعضای داوطلب جمعیت اظهار داشت: این آموزش‌ها در دو گروه عمومی و تخصصی ارائه می‌شود.

وی مدیریت منابع، کتاب کار، فرهنگ داوطلبی، امداد و نجات، کمک‌های اولیه و ترویج فرهنگ داوطلبی را از جمله آموزش‌هایی اعلام کرد که به اعضای داوطلب جمعیت هلال‎احمر ارائه می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‎احمر از عضویت 700 هزار نفر در این سازمان خبر داد و گفت: این داوطلبان در 4 هزار خانه داوطلب فعالیت کرده و آموزش‌های مورد نظر را می‌گذرانند.

این مسئول داوطلب‎محور بودن خانه‌های داوطلب را از جمله ویژگی‌های آن دانست و اضافه کرد: مردمی بودن و داشتن هیئت مدیره و مدیر عامل از ویژگی‌‌های فعالیت این خانه‌ها است.

رافع از وجود طرح اجرای هسته‌های پژوهشی در گروه هدایت خانه‌های داوطلب خبر داد و تصریح کرد: این طرح به منظور بازنگری‌های لازم در برنامه‌های عملیاتی شده این جمعیت اجرا می‌شود تا بتوان خلاء‌های موجود در برنامه‌ها بازسازی شود.

وی حرکت در مسیر علمی کردن فعالیت‌های جمعیت هلال‎احمر را از برنامه‌های آتی اعلام کرد و گفت: در این راستا طی 100 روز گذشته 731 کاروان سلامت تشکیل شده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‎احمر به اهدای 58 هزار واحد خون توسط اعضای داوطلب اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این فعالیت‌ها 15 هزار حامی هم در طرح پنجره امید جذب شده و 101 هزار بیمار نیازمند تحت حمایت قرار گرفتند.

این مسئول در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد وضعیت فعالیت بانوان در سازمان داوطلبان جمعیت هلال‎احمر گفت: 48 درصد از اعضای این سازمان بانوان هستند ولی این اعضا فعال‌تر از آقایان در برنامه‌ها حضور دارند.

رافع به بازنگری طرح کاروان سلامتی اشاره و اضافه کرد: برای گسترش کاروان سلامتی طرح آمایش سرزمینی عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: در طرح آمایش سرزمینی تعداد تیم‌ها و پزشکان حامی و داوطلب کاروان‌های سلامت مشخص می‌شود.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‎احمر افزود: با اجرای طرح آمایش سرزمینی می‌توان کاروان‌های سلامتی را بر اساس نیازها به مناطق مختلف اعزام کرد.

این مسئول با اشاره به گسترده بودن آموزش‌های جمعیت هلال‎احمر افزود: هیچ کجای دنیا موسساتی به تعداد ایران برای ارائه آموزش به داوطلبان وجود ندارد.

رافع از وجود چهار گروه در خانه‌های داوطلب جمعیت هلال‎احمر خبر داد و گفت: هدایت، مهارت، مشارکت و حمایت این چهار گروه هستند.

انتهای پیام/73004/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول