اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه چایکاران کشور:

9 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تامین اعتبار شد

رئیس اتحادیه چایکاران کشور از پرداخت باقی‌مانده مطالبات چایکاران به‌زودی خبر داد و گفت: مبلغ 9 میلیارد تومان مطالبات چایکاران شمال کشور تامین اعتبار شده است.

9 میلیارد تومان مطالبات چایکاران تامین اعتبار شد

ایرج هوسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان با اشاره به به‌زراعی باغ‌های چای برای فصل بهره‌برداری در سال آینده اظهار کرد: به‌زراعی باغ‌های چای به صورت پراکنده آغاز شده است.

وی به‌زراعی باغ‌های چای برای هر هکتار را نیازمند 5 میلیون تومان اعتبار عنوان کرد و افزود: تاکنون نسبت به اختصاص اعتبار برای به‌زراعی باغ‌های چای اقدام نشده است.

هوسمی بر اهتمام ویژه اختصاص اعتبارات برای به‌زراعی باغ‌های چای تاکید کرد و گفت: هرس، شخم، کف‌بر، کمربر و آرایش از مراحل به‌زراعی باغ‌های چای است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور از پرداخت باقی‌مانده مطالبات چایکاران به‌ زودی خبر داد و تصریح کرد: مبلغ 9 میلیارد تومان مطالبات چایکاران شمال کشور تامین اعتبار شده است.

وی با بیان اینکه امسال از مجموع 80 هزار تن برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران 18 هزار تن چای خشک استحصال شده است، خاطرنشان کرد: سالانه بین 80 تا 100 هزار تن چای قاچاق به صورت قانونی و غیر قانونی وارد کشور می‌شود.

هوسمی مصرف سالانه چای کشور را 125 هزار تن اعلام کرد و یادآور شد: مصرف سرانه هر خانوار 1.5 کیلوگرم است.

رئیس اتحادیه چایکاران کشور چای خارجی را غیر بهداشتی و دارای اسانس‌های مختلف دانست و بیان کرد: چای خارجی از نظر بهداشتی برای سلامت انسان مضر است.

وی در ادامه به تامین نهاده‌های کشاورزی چایکاران اشاره کرد و گفت: تاکنون نهاده‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان چایکار گذاشته نشده است.

انتهای پیام/84001 /ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول