اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های گیلان:

16 آذر نماد عزت‌خواهی فرزندان این مرز و بوم است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان بیان اینکه 16 آذر نماد عزت‌خواهی فرزندان این مرز و بوم است، گفت: این روز تاریخی همواره با مبارزه علیه ظلم و استکبار موجب حیات طیبه و جاوید شناخته شده است.

16 آذر نماد عزت‌خواهی فرزندان این مرز و بوم است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سعید مهدوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو اظهار کرد: 16 آذر تدوام نهضت عاشورای حسینی(ع) است.

وی با بیان اینکه 16 آذر نماد عزت‌خواهی فرزندان این مرز و بوم است، افزود: این روز تاریخی همواره با مبارزه علیه ظلم و استکبار موجب حیات طیبه و جاوید شناخته شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در 16 آذر سال 32 دانشجویان در اعتراض به حضور معاون رئیس جمهوری دولت تروریستی و کودتاگر آمریکا اعتراض کردند، گفت: از جامعه دانشگاهی سه دانشجو خون خود را برای حفاظت و حراست از استقلال کشور اهدا کردند.

وی ادامه داد: مبارزه با نظام سلطه تا به امروز نیز با همت والای دانشجویان در جنبش نرم‌افزاری تولید علم در کشور ادامه دارد.

مهدوی یکی از دستاوردهای مبارزه مذکور را دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای دانست و یادآور شد: قشر فرهیخته دانشگاهی، هرگز رفتار تروریستی، استکباری و استعماری دولت آمریکا را فراموش نمی‌کند و این مبارزه همچنان ساری و جاری است.

وی 16 آذر را روز شهادت دانشجویان مقاوم در برابر استعمار و استثمار دانست و اضافه کرد:‌ شهادت دانشجویان در 16 آذر 32 نشانه خوی تروریستی آمریکا و همپیمانان غربی آن است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان با تصریح اینکه اعتماد به رِژیم آمریکا و همپیمانان مستکبر و سلطه‌گر آن یعنی انگلیس و فرانسه یک حماقت بزرگ سیاسی است، یادآور شد: ‌تنظیم تمام تحریم‌های ظالمانه و ناحق علیه ملت ایران علاوه بر طراحی عملیات‌های تروریستی به جرم داشتن حق مسلم انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، کار آمریکا و دولتمردان مزدورش است.    

وی با بیان اینکه چگونه دولت آمریکا با داشتن این همه خصوصیات ضد انسانی در چند ماه اخیر مودب و صلح‌جو نامیده شده است، متذکر شد: این امر تصوری خام و توهمی بیش نیست.

مهدوی بر پاسداشت راه تمام شهدا، آزادی و استقلال این مملکت و حفاظت از خون شهدای هسته‌ای و دانشمندان هسته‌ای تأکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید در مواجهه با نظام سلطه غیرت، عزت، حریت و استقامت ملت خود را به مذاکره بفروشیم.

‌مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های گیلان پیام خون شهدا را آرمان تمام آحاد ملت ایران خواند و یادآور شد: نظام‌سلطه تحمل رشد و پیشرفت و استقلال و ترقی کشورهایی مانند ایران را ندارد.

وی با تصریح بر اینکه دشمن بحث انرژی هسته‌ای را بهانه کرده تا بتواند روحیه استعماری خود را بروز دهد، یادآور شد: ملت ایران هرگز زیر بار زور نمی‌رود.

مهدوی با اشاره به نزدیک شدن حماسه 9 دی در کشور، اظهار داشت: 9 دی روز اثبات ولایت‌پذیری، روز جبران غربت علی (ع) در برابر طلحه‌ها و زبیرهای زمانه و روز رسوایی خواص بی‌بصیرت افسرده و دنیاطلب است. 

انتهای پیام/84002/ط30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول