اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

افزایش 36 درصدی صادرات محصولات کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از افزایش 36 درصدی صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور در هشت ماه امسال خبر داد.

افزایش 36 درصدی صادرات محصولات کشاورزی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی افزود: امسال بیش از 90 هزار و 710 تن انواع محصولات کشاورزی به خارج کشور صادر شد.

وی ادامه داد: این میزبان صادرات به ارزش بالغ بر 132 میلیون و 570 هزار و 240 دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی حدود 36 درصد و از لحاظ ارزش بیش از 35 درصد رشد داشته است.

وی عمده محصولات صادر شده در هشت ماهه سال‌جاری را شامل فرآورده‌های لبنی، گل و گیاه، کیوی، مرکبات و سایر محصولات نظیر شلیل، خیار، هندوانه، موز، فندق،کلم و فلفل دلمه‌ای اعلام کرد که به کشورهای هدف شامل عراق، آذربایجان، روسیه، ترکمنستان و قزاقستان صادر شده است.

عظیمی افزایش سطح مهارت و تخصص صادرکنندگان محصولات کشاورزی، تنوع محصول و کیفیت بسته‌بندی مناسب، افزایش توان بازاریابی صادرکنندگان محصولات کشاورزی،ثبات ارزش دلار، معرفی بازارهای هدف جدید، اعزام و پذیرش هیئت تجاری بازاریابی در جهت تقویت روابط تجاری با کشورهای هدف و وجود مشترکات تاریخی و فرهنگی و مذهبی با بعضی از کشورهای هدف نظیر عراق، افغانستان و تعدادی از کشورهای Cis را از عمده دلایل افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور در این مدت زمان اعلام کرد.

انتهای پیام/2296/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول